Zarządzanie jakością-pytania na egzamin

Nasza ocena:

3
Pobrań: 3577
Wyświetleń: 5236
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie jakością-pytania na egzamin - strona 1 Zarządzanie jakością-pytania na egzamin - strona 2 Zarządzanie jakością-pytania na egzamin - strona 3

Fragment notatki:

1.Synonimem pojęcia "jakość wykonania" jest: A) jakość zamierzona,
B)jakość produkcji, C) jakość wzoru, D) jakość typu.
2. Która z poniższych zasad może być zaliczona do podstawowych zasad koncepcji TQM: A) zasada podejścia procesowego w zarządzaniu organizacją,
B) zasada natychmiastowego wyciągania konsekwencji służbowych w stosunku do pracowników popełniających błędy;
C) zasada indywidualnego rozwiązywania problemów
przez każdego pracownika;
D) zasada priorytetu działań kontrolnych nad
zapobiegawczymi;
E) zasada priorytetu działań kontrolnych nad
korygującymi;
3. Znak "CE" oznacza, że wyrób jest zgodny z wymaganiami:
A) norm europejskich,
B) europejskich dyrektyw nowego podejścia,
C) norm międzynarodowych,
D) Światowej Organizacji ds. Handlu.
4. Kto jest inicjatorem auditu pierwszej strony w firmie:
A) nabywca, B) organ założycielski,
C) kierownictwo firmy,
D) niezależna instytucja oceniająca firmę.
5. Dokumenty systemu jakości z których korzystają pracownicy określonego działu powinny być: A)dostępne pracownikom na każdym stanowisku pracy,
B) w archiwum zakładowym do wglądu,
C) wyłącznie w posiadaniu kierownika działu.
6.Który z autorytetów w dziedzinie jakości jest autorem tzw. 14 zasad będących podstawą koncepcji TQM:
A)Ishikawa.
B) Juran, C) Crosby
D)Deming,
E) Feigenbaum:
7.Księga jakości w przedsiębiorstwie jest:
A) dokumentem zawierającym program poprawy jakości w firmie
B)dokumentem opisującym system jakości w firmie;
C) dokumentem służącym do ewidencjonowania wszystkich niezgodności występujących w procesie produkcyjnym.
8. W którym rozdziale normy ISO 9001 wymagane jest formalne przeprowadzanie przeglądów:
A)4.4. Sterowanie projektowaniem,
B) 4.8. Identyfikacja i identyfikowalność,
C) 4.19 Serwis.
9.Międzynarodowa norma terminologiczna definiuje "jakość" następująco: A) jakość jest stopniem spełnienia zbioru wymagań, których całkowite zaspokojenie oznacza osiągnięcie stanu doskonałości względnej,
B) jakość to ogół właściwości obiektu, wiążących się z jego zdolnością do zaspokojenia "potrzeb stwierdzonych i oczekiwanych.
C) jakość jest stopniem zaspokojenia potrzeb użytkowników w określonych warunkach eksploatacji.
10. Różnica między dokumentem systemu jakości a zapisem jakości polega na tym, że:

(…)

… i w nich nazwanych krótkimi określeniami stawnymi, NIE NALEŻY: a) Orientacja na klienta oraz ciągłe doskonalenie b) Podejmowanie decyzji na podstawie faktów
c) Podejście systemowe do zarządzania
d) Wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami
e) Zapewnienie jakości procesów pomiarowych
98. Wskaż, która z poniższych definicji zgodnie z ISO 9000 najlepiej określa "zapis":
A) dokument, w którym określono system…
… z podobnymi wyrobami produkowanymi w krajach wysoko rozwiniętych
54) Czy uzyskanie w Polsce przez wyrób certyfikatu oznacza mu przyznanie jednostki Q: a)Tak
b)Nie
c)Tak ale pod warunkiem spełnienia kryteriów ekologicznych
55) Księga jakości w przedsiębiorstwie jest: a)Dokumentem opisującym system zapewniania jakości w przedsiębiorstwie
b)Dokumentem zawierającym zestaw norm technicznych stosowanych…
… przy maszynach
C) Japoński system magazynowania dostaw
D) Japońska filozofia ciągłego doskonalenia
89. Trzy podstawowe cechy pioniera paradygmatu to: A) wysoka inteligencja, odporność na stres, cierpliwość B) pracowitość, kompetencje, lojalność
C) intuicja, odwaga, długoterminowe zaangażowanie
spostrzegawczość, zdolność kierowania zespołem, fachowość
90. Misja przedsiębiorstwa to:
A) zakład…
… ciągłego doskonalenia
128 Trzy podstawowe cechy pioniera paradygmatu to:
C) intuicja, odwaga, długoterminowe zaangażowanie 129. Misja przedsiębiorstwa to:
D) główny ponadczasowy cel dla jakiego istnieje przedsiębiorstwo
130 Które z powyższych stwierdzeń jest nieprawdziwe
D) Można wyróżnić 4 podstawowe elementy kultury wewnątrz-zakładowej cechujące TQM
131 Które ze stwierdzeń jest nieprawdziwe:
D) ciągle…
…: A) Jakość wymagań podstawowych i Jakość powodującą entuzjazm Jakość estetyki.
Jakość funkcjonalności i Jakość niezawodności
Jakość wymagań podstawowych. Jakość oczekiwana jako spełnienie wymagań wyartykułowanych przez klienta i Jakość powodującą entuzjazm B) Jakość mierzalną finansowo i Jakość mierzalną poza finansowo
88. Kaizen to:
A) Japońska metoda kontroli jakości
B) Japońska technika pracy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz