zarządzanie jakością-przepisane wykłady

Nasza ocena:

5
Pobrań: 847
Wyświetleń: 3948
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
zarządzanie jakością-przepisane wykłady - strona 1 zarządzanie jakością-przepisane wykłady - strona 2 zarządzanie jakością-przepisane wykłady - strona 3

Fragment notatki:

zagadnienia takie jak: TQM, zarządzanie przez naśladownictwo, zarządzanie przez polecenia, zarządzanie przez wyniki, zarządzanie przez jakość, Deming, Crosby, nagrody jakości, benchmarking, pięć stopni dorastania do jakości Crosby?ego, J.M. Juran, ISO serii 9000:2000, osiem zasad zarządzania ISO 9000-2005, podejście procesowe - jedna z zasad zarządzania, polityka jakości, EMAS, Wspólnotowy System Ekozarządzania i Audytu, Program Natura 2000, OHSAS, podejście systemowe, HACCP, GHP, Dobra Praktyka Higieniczna, GMP, Dobra Praktyka Produkcyjna, QACP. Z notatki można się również dowiedzieć: co to jest krytyczny punkt kontroli, jakie narzędzia zarządzania jakością wyróżniamy, co to jest schemat blokowy, diagram przyczynowo-skutkowy, diagram relacji, diagram pokrewieństwa, diagram macierzowy, diagram systematyki, diagram Pareto-Lorenza, histogram. Ponadto, notatka zawiera informacje na temat: na czym polega koncepcja six sigma, na czym polega metoda FMEA, jakie wyróżniamy etapy projektu FMEA, co to jest metoda QFD, co to jest dom jakości, na czym polega terowanie procesem za pomocą kart kontrolnych.

W1. PODSTAWY, TQM
Część1 - Współczesne postrzeganie i koncepcja jakości. Klasy jakości, zagadnienie niezawodności. Ewolucyjne zmiany w podejściu do zagadnień jakości. Żyjemy w czasach, w których otaczający nas świat ulega ciągłym przeobrażeniom. Wraz z nim zmienia się rzeczywistość gospodarcza, zmienia się także oblicze funkcjonujących na nim przedsiębiorstw. Sytuacja ta wywołana jest wieloma czynnikami, między innymi: globalizacją rynków, dynamicznym postępem naukowo-technicznym, wzrostem złożoności wyrobów oraz stale rosnącymi oczekiwaniami klientów. Kwestie te spowodowały, że przedsiębiorstwom coraz trudniej utrzymać się na rynku. Aby tego dokonać konieczne staje się podjęcie działań, które umożliwią zwiększenie konkurencyjności, wzrost efektywności ekonomicznej (mierzonej poziomem zysku) oraz osiągnięcie złożonych celów strategicznych i cząstkowych firmy. Jednym z takich działań jest dążenie do uzyskania wysokiej jakości produkowanych wyrobów bądź świadczonych usług. Jakość to pojęcie, które towarzyszy ludzkości od zawsze. Każdy wie co to jest jakość, jednak ma problemy z jej zdefiniowaniem, ponieważ dla każdego może ono znaczyć zupełnie co innego. Jest ona inaczej definiowana przez inżynierów, ekonomistów, prawników, itp. Z pojęciem jakości spotykamy się obecnie przy wielu okazjach i jest ono używane w wielu kontekstach. Tak więc mówimy o jakości wyrobów, jakości usług, jakości pracy, jakości produkcji, jakości życia itp. W związku z tym powstaje konieczność uporządkowania tego pojęcia, tak aby nabrało ono właściwych treści w określonych sytuacjach, a tym samym stało się nie tylko hasłem, ale swego rodzaju zadaniem lub wytyczną działania
Konferencja Europejskiej Organizacji Jakości (EOQ) - Bruksela 1992 Odejście od wiązania problemu jakości tylko z wyrobem i usługą. Jakość istnienia - jakość życia Kategoria, która istotnie wpływa na to, że sama istota ludzka staje się lepsza.
Źródłem jakości (jej poziomu) wyrobu lub usługi „twórcą i sprawcą” jest zawsze człowiek ten sam człowiek jako konsument jest ostatecznym sędzią w ocenie poziomu jakości, wydając wyrok w postaci osobistej satysfakcji Jakość istnienia - jakość życia
Kategoria wyjściowa do rozważań nad jakością wyrobów i usług
Co to jest jakość życia:
Dla ekonomistów i statystyków - łatwo mierzalna, ma charakter obiektywny.
Dla filozofów - trudno mierzalna, ma charakter subiektywny:
warun ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz