Zarządzanie jakością ISO, sem 6

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 553
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie jakością ISO, sem 6 - strona 1 Zarządzanie jakością ISO, sem 6 - strona 2

Fragment notatki:

System zarządzania jakością ISO 9000 Elementy standardu ISO 9001:2000 *określenie celów, zadań i odpowiedzialności *przygotowanie odpowiednich zasobów *zarządzanie realizacją wyrobu w celu realizacji wymagań klienta *pomiar procesów i ich doskonalenie Struktura normy ISO 9000 *4. System zarzadzania jakością -4.1. wymagania ogólne -4.2 wymagania ogólne dotyczące dokumentacji *5.odpowiedzialnosc kierownictwa -5.1. zaangażowanie kierownictwa -5.2 nastawienie na klienta -5.3 polityka jakości -5.4 planowanie -5.5 odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja -5.6 przegląd zarzadzania *6 zarządzanie zasobami -6.1 zaopatrzenie w zasoby -6.2 zasoby ludzkie -6.3 infrastruktura -6.4 środowisko pracy *7 realizacja wyrobu -7.1 planowanie realizacji wyrobu -7.2 procesy związane z klientami -7.3 projektowanie i prace rozwojowe -7.4 zakupy -7.5 produkcja i dostarczenie usługi -7.6 nadzorowanie urządzeń do monitorowania i mierzenia *8 pomiary, analiza i doskonalenie -8.1 postanowienia ogólne -8.2 pomiary i monitorowanie -8.3 nadzór nad wyrobem niezgodnym -8.4 analiza danych -8.5 doskonalenie Wymagania ogólne dotyczące systemu zarządzania jakością (4.1) Co powinna organizacja w celu wdrożenia SZJ? *zidentyfikować procesy wymagane w SZJ *określić sekwencje i wzajemne oddziaływania tych procesów *określić kryteria i metody wymagane w celu zapewnienia skutecznego działania i nadzorowania tych procesów *zapewnić dostępność informacji niezbędnej do wspomagania działania i monitorowania tych procesów *mierzyć , monitorować i analizować te procesy oraz wdrażać niezbędne działania w celu doskonalenia Które procesy klient odczuwa i przez to ocenia firmę? *działania promocyjne (ukierunkowane na zainteresowanie ofertą i ukształtowanie lojalności wobec firmy (marki produktu) *obsługa klienta w miejscu sprzedaży *reklamacje produktów i sugestie zgłaszane pod adresem firmy Które procesy mają wpływ na postrzegalna jakości i bezpośredni kontakt z klientami? *proces zakupu *procesy logistyczne ( magazynowania, pakowania, transportu oraz towarzyszących im informacji np. dokumentów *procesy szkolenia pracowników *procesy zarządzania informacją w firmie w systemie komputerowym Wymagania dotyczące dokumentacji SZJ(4.2) Elementy dokumentacji SZJ *udokumentowane deklaracje dotyczące polityki jakości i jej celów *księga jakości *udokumentowane procedury odnoszące się do postanowień normy ISO 9002:2000 *dokumenty wymagane przez organizacje w celu zapewnienia skutecznego działania i nadzorowania procesów w organizacji *dokumenty potrzebne organizacji do zapewnienia skutecznego planowania przebiegu i nadzorowania jej procesów *zapisy jakości, dokumentujące przebieg poszczególnych procesów Wymagania dotyczące udokumentowania procedur systemowych *nadzór nad dokumentacją (określające zasady opracowania, zatwierdzania, aktualizowania, identyfikacja statusu) *nadzór nad zapisami dotyczącymi jakości(określające zasady dotyczące przechowywania, wyszukiwania, ochrony, czasu przechowywania oraz dysponowania zapisami) *nadzór nad wyrobem niezgodnym *audity wewnętrzne *działania korygujące *działania zapobiegawcze ●

(…)

… Cele(zadania)dla stanowiska pracy Cele organizacji:-sprecyzowane -mierzalne -akceptowalne -terminowe Formy komunikacji wewnętrznej: *spotkania robocze i inne *tablice informacyjne, biuletyny wewnętrzne *media audiowizualne (telefony, telekonferencje) *media elektroniczne (Internet, intranet) *ankietowanie *zgłaszane plany poprawy przez pracowników Procesy związane z zarzadzaniem zasobami *6…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz