Zarządzanie firmą - skrypt z zajęć

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 441
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie firmą - skrypt z zajęć - strona 1 Zarządzanie firmą - skrypt z zajęć - strona 2 Zarządzanie firmą - skrypt z zajęć - strona 3

Fragment notatki:

Menadżerowie stawiają czołu czasu oraz stosunkami między ludźmi.
Koncepcja czasu:
Zarządzanie to dążenie do wykreowania pożądanej przyszłości przy uwzględnieniu przeszłości oraz teraźniejszości.
Praktykuje się zarządzanie w określonej erze historycznej, jest ono jej odbiciem.
Zarządzanie jest działalnością wywołującą skutki i zjawiska pojawiające się w miarę upływu czasu.
Koncepcja stosunków międzyludzkich:
Kierownicy uczestniczą w stosunkach dwukierunkowych, każda strona wywiera wpływ na drugą.
Kierownicy działają w ramach takich stosunków, których skutki wpływają na innych.
Kierownicy żonglują rozmaitymi, równocześnie istniejącymi stosunkami między ludźmi.
Kierowanie polega na pracy w ramach i za pośrednictwem stosunków między ludźmi. James Stoner „Kierowanie:
Organizacja to dwie lub więcej osob współpracujących w ramach określonej struktury stosunków aby osiągnąć określony cel lub zbiór celów.
Kierowanie (zarządzanie)- proces planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania pracy członków org. Oraz wykorzystywania wszelkich dostępnych zasobów organizacji do osiągnięcia jej celów.
Herb Kehheler szef Southwest Airlines:
Praca powinna sprawiać przyjemność, może być zabawą, ciesz się nią.
Praca jest wystarczająco ważna... nie psuj jej powagą
Ludzie są ważni... każdy się liczy
Sprawność- umiejętność minimalizowania zużycia zasobów przy osiąganiu celów organizacji.
Robienie rzeczy we właściwy sposób.
Skuteczność- umiejętność wyznaczania odpowiednich celów (takich, które da się osiągnąć) robienie właściwych rzeczy.
Kierowanie:
planowanie
organizowanie
przewodzenie
kontrolowanie
Planowanie to wyznaczanie celów i dróg ich realizacji.
Organizowanie to proces porządkowania i przydzielania pracy, uprawnień i zasobów, tak, aby mogli realizować jej cele.
Przewodzenie to motywowanie.
Kontrolowanie: to 1) ustalenie norm efektywności 2) pomiar bieżącej efektywności 3) porównanie tej efektywności z przyjętymi normami 4) w razie wykrycia odchyleń podejmowanie działań korygujących.
14 Wskazań Deminga:
Doprowadź do wytrwałości w dążeniu do doskonalenia wyrobów i usług.


(…)

…, sposób w jaki kierownicy i inni pracownicy wzajemnie na siebie oddziaływują.
Efekt Hawthorne- możliwość wzrostu wydajności pracy pracowników, którym poświęca się szczególną uwagę, po prostu ze względu na tę uwagę, jedna z interpretacji wyników badań Eltona Mayo i jego współpracowników.
MacGregor spojrzał tak: Koncepcja człowieka złożonego:
teoria X i teoria Y:
X: praca jest nieprzyjemna dla pracowników dlatego też należy…
… określonego poziomu zaspokojenia potrzeb.
TEORIA ERG to teoria motywacji, zgodnie z którą ludzie dążą do zaspokojenia hierarchii potrzeb ezystencjonalnych społecznych i rozwojowych; jeżeli wysiłki zmierzające do zaspokojenia potrzeb z wyższego poziomu są daremne, dana osoba powraca do zaspokojanie potrzeb z niższego poziomu.
EGZYSTENCJA, POWIĄZANIE I ROZWÓJ.
TEORIA OCZEKIWAŃ, teoria motywacji, wg…
zarządzania.
Pogląd systemowy: pogląd, że organizacja jest jednolitym ukierunkowanym systemem skladającym się z wzajemnie powiązanych części.
Synergia, całość jest większa niż jednostki zsumowane razem. Chodzi o to, że wydziały, które współpracują ze sobą są efektywniejsze niż izolacja.
System otwarty: system w którym występuje wzajemne oddziaływanie z otoczeniem.
System zamknięty: system…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz