To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zadania załadowcy •W porcie załadunkowym występuje także załadowca (shipper, nominal shipper, loader) , który zajmuje się załadunkiem towarów na statek. •Załadowca wymieniony jest w dokumentach ładunkowych (konosamentach, czarterach i umowach bukingowych), a z prawnego punktu widzenia – dostarcza ładunek armatorowi/przewoźnikowi w imieniu frachtującego statek . Załadowcą może być: 1.spedytor działający na zlecenie frachtującego (czarterującego lub bukującego) lub spedytora głównego; 2.załadowca działający na zlecenie frachtującego; 3.przewoźnik podejmujący się przewozu określonego ładunku wraz z jego załadunkiem; 4.konsygnator (nadający towar do załadunku); 5.oraz frachtujący (jeżeli sam dostarczył ładunek przewoźnikowi). Załadowca ma m.in. prawo: 1.zażądania od przedstawiciela armatora/przewoźnika wydania kwitów sternika na określone partie ładunkowe znajdujące się na pokładzie statku; 2.zażądania wystawienia przez przedstawiciela armatora/przewoźnika konosamentu; 3.przyjęcia do załadowania, za zwrotem kwitów sternika opiewających na wszystkie załadowane partie ładunku; 4.ustalenia liczby oryginalnych konosamentów; 5.ustalenia odbiorcy ładunku; 6.zażądania, aby konosament zawierał odpowiednie informacje prawnie wymagane. Załadowca odpowiada m.in. za: 1.szkody wynikłe z przetrzymania statku w porcie załadunku, ponad ustalony okres załadunku; 2.szkody poniesione w wyniku niedokładnego lub nieprawdziwego oświadczenia dotyczącego rodzaju albo właściwości ładunku; 3.szkody i wydatki, wynikające z niedokładności lub nieprawdziwości oświadczenia dotyczącego miary, objętości, liczby sztuk, ilości i wagi ładunku oraz jego znaków głównych; 4.szkody powstałe wskutek nieprawdziwej deklaracji załadowcy dotyczącej załadowania i przewozu ładunków łatwo zapalnych, wybuchowych lub stwarzających inne niebezpieczeństwa.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)