Zakres strategii podstawowej, dziedzinowej i funkcjonalnej
Strategia podstawowa:
- określa jakimi rodzajami działalności będziemy się zajmować
- jakie są cele poszczególnych działalności?
- jak rozdzielać zasoby, aby te cele osiągnąć?
strategie dziedzin gospodarowania (np. każda marka może być traktowana, jako dziedzina
gospodarowania)
- w jaki sposób konkurować na rynku?, co będzie źródłem przewagi? jakość, marka?
- jakie oferować wyroby lub usługi?
- jakich klientów obsługiwać?
- jak rozdzielać zasoby w obrębie jednostki?
Strategie funkcjonalne – wyznaczają ramy działania dla kierowników funkcjonalnych w celu
realizacji wspólnej strategii jednostki gospodarczej i strategii korporacji.
Określenie celów i sposobów ich osiągania w zakresie: zarządzania finansami, marketingu,
polityki personalnej, kształtowania struktur i procedur zarządzania, logistyki, rodzaju technologii.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)