Zakres materiału gr.2. Zajęcia terenowe Flora i roślinność Wlkp. 1. Znajomość gatunków (odczytywanie ze zdjęć, umiejętność opowiedzenia o cechach diagnostycznych, wskazanie formy życiowej wg Raunkiera) Acer campestre Acer platanoides Acer pseudoplatanus Alnus glutinosa Carpinus betulus Fagus sylvatica Fraxinus excelsior Pinus sylvestris Quercus robur Q. rubra Q. sesilis Ulmus laevis Daphne mezereum Ledum palustre Vaccinium myrtillus V. vitis-idea Anemone nemorosa A. ranunculoides Centaurea cyanus Chelidonium majus Convallaria majalis Corynephorus canescens Drosera rotundifolia Ficaria verna Hepatica nobilis Majanthemum bifolium Stellaria holostea 2. Znajomość 4 gatunków obcych widzianych podczas zajęć terenowych. 3. Umiejętność wskazania cech charakterystycznych (struktura lasu – jakie drzewa budują ten las, jaka gleba): grądu, buczyny, boru sosnowego i olsu. 4. Wskazanie różnic między: Poaceae i Cyperaceae oraz Magnoliopsida i Liliopsida . 5. Klasyfikacja geograficzno-historyczna roślin ( podział na spontaneofity i an tropofity patrz Str. 82 skrypt do zajęć terenowych). 6. Jak dzielą się rośliny naczyniowe (patrz str. 46 skrypt do zajęć terenowych). 7. Umiejętność wymienienia po 2 przedstawicieli rodziny: Ranunculaceae , Fabaceae , Labiatae, Ericaceae, Caryophyllaceae (pokazywanych na zajęciach) 8. Co to są gatunki: nitrofilne, oligotroficzne, eutroficzne, heliofity i skiofity.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)