Zagęszczanie paliwa z odpadów komunalnych - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 665
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zagęszczanie paliwa z odpadów komunalnych - omówienie - strona 1 Zagęszczanie paliwa z odpadów komunalnych - omówienie - strona 2 Zagęszczanie paliwa z odpadów komunalnych - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

ZAGĘSZCZANIE PALIWA Z ODPADÓW KOMUNALNYCH
Paliwo z odpadów komunalnych zazwyczaj ma postać
paliwa luzem
paliwa zagęszczonego w formie brykietów lub granulek
Paliwo w formie luźnej posiada gęstość rzędu 65 kg/m3 a zagęszczone z formie granulek lub brykietów 200-650kg/m3. Stosuje się następujące systemy zagęszczania paliwa luzem zagęszczanie w kontenerach prasujących lub pras w bele (pakiety) o gęstości ok. 200kg/m3 w celu ułatwienia transportu; wówczas przed spalaniem paliwo zwykle bywa rozdrobnione
zagęszczanie (prasowanie, brykietowanie) przy użyciu pras wysokociśnieniowych, zwiększenie gęstości 650kg/m3 i więcej
granulowanie w granulatorach bębnowych lub tunelowych (zwiększenie gęstości do 450-650 kg/m3. Wymiary
Granulki o średnicy np. 10 -20 mm i średniej długości 25-30 mm
Brykiety sprasowane kostki i wymiarach często wymagających rozdrabniania przed spalaniem, niekiedy rozdrabnianie może być pominięte w zależności od rodzaju pieca i wymiarów brykietów
ZALETY ZAGĘSZCZANIA PALIWA Z ODPADÓW:
- łatwiejszy i tańszy transport paliwa - granulowanie paliwa w zależności od dozowania do pieca (paliwo luźne trudno jest transportować i wprowadzać do paleniska.
Paliwo w formie granulek (np. granulki o średnicy 10-20 mm) lub brykietów jest łatwiejsze do transportu i dozowania, zasilanie pieca paliwem w takiej postaci nie sprawia problemów, spalanie przebiega równomiernie (dla granulek)
- zapobiegania powstawaniu tzw. Mostów (pustych przestrzeni) w zbiornikach i urządzeniach transportowych (na skutek niejednorodności paliwa luźnego przy załadowywaniu lejów zasilających mogą powstawać tzw mosty - puste przestrzenie, luki, szczeliny, struktura paliwa luźnego powoduje, że również żuraw z chwytakiem jest mało przydatny)
Wytworzenie paliwa z odpadów ma służyć między innymi przygotowaniu materiału o lepszych właściwościach paliwowych i lepszemu wykorzystaniu energii. Istnieje możliwość odzyskania w formie paliwa ok. 70% energii zawartej w odpadach. Ilość energii potrzebna do wytworzenia paliwa z odpadów nie powinna przekraczać ok. 5 % odzyskanej energii w formie paliwa. W praktyce stosuje się najczęściej proste rozwiązania technologiczne z ograniczeniem operacji jednostkowych do niezbędnego minimum.
Frakcja poniżej 40mm ma najlepsze właściwości paliwowe
Linie technologiczne do produkcji paliwa z odpadów


(…)

…-40% oraz wzrost wartości opałowej paliwa o około 35-40%
Klasyfikacja powietrzna- rozkład składników; wydzielana jest frakcja lekka, czyli palna.
W kolejnym etapie przeróbki ( frakcja ciężka z separacji powietrznej) następuje przesiewanie z wykorzystaniem sita bębnowego o średnicy oczek 40mm
Przesiew z sita 40 mm kierowany jest n II stopień przesiewania- sito 15mm gdzie uzyskuje się :
frakcję…
…:
metali żelaznych (separacja elektromagnetyczna)
tworzyw sztucznych
szkoło i ceramika (sortowanie densymetryczne)
metali kolorowych (sortowanie densymetryczne)
Pozostałość miesza się z tlenkiem wapnia CaO (4%) i suszy w suszarce obrotowej a następnie granuluje lub sprzedaje, jako paliwo luzem.
Wartość opałowa EKOMATu 16,3 MJ/kg
Zawartość wilgoci 8,1%
Zawartość popiołu 28%
EKO-BRYKIETY (mogą być spalane…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz