Zagadnienia z organizacji pracy prasowej - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 399
Wyświetleń: 2107
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zagadnienia z organizacji pracy prasowej - wykład - strona 1 Zagadnienia z organizacji pracy prasowej - wykład - strona 2

Fragment notatki:

- Definicja rynku prasowego - Definicja redakcji prasowej - Redakcja prasowa w strukturze przedsiębiorstwa medialnego - na przykładzie spółki AGORA - Strategie rozwoju korporacji medialnych - typy koncentracji (horyzontalna, wertykalna i diagonalna) - Model klasyczny i newsroomowy organizacji redakcji prasowej - Stanowiska funkcyjne w redakcji prasowej - Organizacja pracy w redakcji dziennika (cykl produkcyjny) - Typowe działy w redakcji dziennika - Kto może być redaktorem naczelnym według ustawy Prawo prasowe? - Redaktor naczelny a redaktor odpowiedzialny - Obowiązki redaktora naczelnego - Etapy researchu - Etapy redagowania - Czym są gatekeeping i agenda setting? - Teoria wartości informacyjnych - jej autorzy, kryteria newsowości (news values) - Co zmieniłaby w pracy dziennikarza ustawa o zawodzie dziennikarza z 2002 roku? (projekt ustawy - z pominięciem komentarza - mogą Państwo przeczytać na stronie: http://www.hgalus.republika.pl/tom.05.htm#_Wok%C3%B3%C5%82_projektu_ustawy) - Czym są makieta, layout i stylebook?
Redakcja - zespół stałych pracowników czasopisma pracujący w danych działach redakcyjnych; jednostka organizująca proces zbierania, oceiania i publikowania informacji w prasie
Redakcja to m.in. redaktor naczelny, jego zastępcy, redaktor prowadzący…
Redaktor naczelny musi mieć obywatelstwo polskie, musi mieć 18 lat i nie być karanym
Redaktor naczelny: decyduje o całości funkcjonowania redakcji, koordynuje sprawy kadrowe, decyduje, kogo zatrudnić i ile płacić dziennikarzom, za kwestie finansowe odpowiada przed wydawcą, ma ostatnie słowo w kwestiach spornych, odpowiada za przygotowywane materiały prasowe
Sekretarz redakcji koordynuje pracę redakcji, dba o właściwy przepływ informacji, kontroluje umowy, prowadzi bazę danych, ustala objętość gazety, zamawia dodatki redakcyjne, rozplanowuje budżet
Stylebook - Biblia projektowania graficznego
Cykl redakcyjny:
planowanie gazety - sekcja informacji
zbieranie materiałów (research)
adjustacja stylistyczna, merytoryczna, formalna, techniczna
korekta - wyłapuje błędy
graficy
deadline - ostateczny moment wysłania gazety
Teoria wartości informacyjnych powstała w latach 60. w Norwegii (Jogan Galtung, Marie Holumbe Ruge)
12 kryteriów, że temat jest interesujący: 1. aktualność czas
2. bliskość miejsce
3. personalizacja (human touch) celebryci, elity, zwyczajni, niezwyczajni
4. emocje negatywność, pozytywność
5. zastosowalność (zależnie od sytuacji)
6. skala (jak duży jest problem, ile trwa)
7. prawdopodobieństwo

(…)

… od sytuacji)
6. skala (jak duży jest problem, ile trwa)
7. prawdopodobieństwo 8. jednoznaczność
9. stosowność (dopasowane do okolicznośći społecznych)
10. zróżnicowanie
11. zrozumiałość
12. wizualizacja (jeśli tekst możemy uzupełnić zdjęciem)
„michałki” - informacje dziwne
Spot news - wydarzenia nagłe, niespodziewane, krótkotrwałe (Smoleńsk)
Developing news - uzupełnienie informacji, pogłębianie tematu…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz