To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
1. Róznice miedzy badaniem iloœciowym i badaniem jakościowym badania jakościowe służące zrozumieniu przyczyn zachowań i ich dokładnemu opisowi badania ilościowe służące dostarczeniu wskaźników charakteryzujących powszechność zjawiska 2. Zalety próbkowych badań 3. Co to jest /na czym polega CATI i CAPI CATI Jest to technika stosowana przy realizacji badań ilościowych, polegająca na przeprowadzeniu wywiadów telefonicznych z respondentami z wykorzystaniem komputera Pozwala na: - szybszą realizację badań ( od momentu zatwierdzenia kwestionariusza można zrealizować badanie nawet w ciągu 24h) - automatyczne rozsyłanie wylosowanych numerów telefonów respondentów na stanowiska ankieterskie. - Zapisywanie powodów niezrealizowania wywiadu ( np. zajęta linia) - Nadzorowanie przez osoby odpowiedzialne za jakość pracy ankieterów (śledzenie na bieżąco przebiegu prowadzonych wywiadów) - Automatyczne kodowanie uzyskanych informacji w czasie wywiadu - Szybkie analizy statystyczne CAPI Jest to technika stosowana w badaniach ilościowych, polegająca na przeprowadzeniu wywiadów z respondentami przy użyciu przenośnych komputerów ( notebooków) zamiast tradycyjnych kwestionariuszy. Pozwala na: - szybszą realizacją badania ( dane są przesyłane linią telefoniczną, bezpośrednio z komputerów ankieterskich) - wykorzystanie bardziej precyzyjnych technik ( np. odtwarzanie fragmentów spotów telewizyjnych przy respondencie) - obniżenie kosztów badania (omijamy etap wprowadzania danych z ankiet) - pozwala na lepsze kontrole jakości wywiadu - ewentualne błędy są natychmiast wykrywane przez komputer w elektronicznej ankiecie. 4. Na czym polega badanie etnograficzne Najistotniejsze w podejściu etnograficznym jest miejsce prowadzenia badań - toczą się one w naturalnym świecie badanych. Najważniejszym atutem podejścia etnograficznego jest bezpośredni dostęp badacza do rzeczywistych działań, miejsc i sytuacji . Badacz może poznawać zachowania ludzi w ich rzeczywistych układach przestrzennych, domach, sklepach czy barach. W badaniu etnograficznym bardzo ważną część zajmuje poznanie języka, jakim posługuje się dana grupa konsumentów, wymiary, w jakich postrzegają oni rzeczywistość oraz możliwość obserwacji prawdziwego życia badanych. Ponadto, atutem badania etnograficznego jest użycie dodatkowych technik badawczych: obserwacji i fotografii socjologicznej.
(…)
… jest dla wielu klientów sprawia, że koszty są znacznie niższe niż w przypadku badania ad hoc (dla jednego klienta).
Syndykatowe. Badania przeprowadzane w sposób ciągły lub okresowy, których wyniki - najczęściej w postaci gotowych raportów - są udostępniane odpłatnie zainteresowanym firmom i instytucjom. Badania są zazwyczaj skoncentrowane na określonym problemie, segmencie rynku, branży lub kategorii produktów. Badania mogą być prowadzone z własnej inicjatywy agencji badawczej, na jej koszt i ryzyko lub inicjowane przez jednego Zleceniodawcę, który zaprasza innych uczestników rynku do ich współfinansowania i wspólnego korzystania z wyników.
7. coœ tam
??
…
… podróży i wielkość placówki determinują zachowanie konsumenta.
Znaczenie: rozstrzyganie zagadnień lokalizacji i punktów sprzedaży.
4. badania telemetryczne
5. nielosowe metody doboru próby
Dobór przypadkowy
Dobór celowy
Dobór kwotowy
Metoda kuli śnieżnej
6. różnica mędzy omnibusem a badaniami syndykatowymi
Badanie omnibusowe - badanie wielotematyczne służące do badania rynku. Testuje reprezentatywne…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)