Zadania stacji manewrowych w obsłudze potoków wagonów

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1519
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zadania stacji manewrowych w obsłudze potoków wagonów - strona 1

Fragment notatki:

Zadania stacji manewrowych w obsłudze potoków wagonów przemieszczanych pomiędzy stacyjnymi i liniowymi punktami ładunkowymi i stacjami manewrowymi.
Stacja manewrowa (SM) - zadaniem tego rodzaju stacji towarowych jest wykonywanie zadań w zakresie obsługi stacyjnych i liniowych punktów ładunkowych znajdujących się w jej rejonie ciążenia, a także zadań związanych z przyjmowaniem, rozrządzaniem, zestawianiem i wyprawianiem pociągów towarowych. Do wykonania tych zadań stacja manewrowa ma przydzieloną odpowiednią liczbę lokomotyw wraz z drużynami manewrowymi.
Czynności wykonywane na stacjach manewrowych przy obsłudze wagonów postawianych na punkty ładunkowe:
przyjęcie przybyłego składu,
akumulacja przybyłych wagonów przed podjęciem prac związanych z ich przygotowaniem do podstawienia na właściwe punkty ładunkowe,
przygotowanie przybyłych wagonów do podstawienia na punkty ładunkowe, tj. utworzenie tylu zwartych grup na ile punktów ładunkowych mają być one podstawione,
oczekiwanie uporządkowanych wagonów na odjazd pociągu zdawczego,
przewóz wagonów na stację pośrednią i podstawienie na punkt ładunkowy,
przewóz pociągiem zdawczym z punktu ładunkowego na stację manewrową,
akumulacja wagonów dowożonych ze stacji pośrednich / punktów ładunkowych,
zestawianie składu pociągu do stacji nadrzędnej - SR / SOR, 1 relacja - wagony nie są porządkowane, więcej relacji - wagony porządkowane wg relacji.
Najczęściej stacje manewrowe przyporządkowane są do tylko jednej stacji rozrządowej. Ze względu na bardzo nierównomierne obciążenie stacji manewrowych i zróżnicowaną liczbę liniowych punktów ładunkowych przez nie obsługiwanych, nie jest możliwe opracowanie ujednoliconego procesu technologicznego. Stopień komplikacji takiego procesu jest tym większy, im większa jest liczba przyjmowanych i wyprawianych przez stacje wagonów (obciążenie) oraz obsługiwanych przez nie liniowych punktów ładunkowych. Dla każdej stacji manewrowej, szczególnie w przypadku obciążenia dużymi potokami wagonów, powinien być zatem opracowany indywidualny proces technologiczny, właściwy dla rzeczywistych warunków w jakich stacja pracuje.
Dla stacji manewrowych wprowadzony jest dalszy podział ze względu na zakres wykonywanych zadań:
stacje manewrowe rejonowe - wykonujące wszystkie zadania wynikające z powyższej definicji stacji manewrowej,
stacje manewrowe ładunkowe - nie posiadające własnego rejonu ciążenia; zajmują się obsługą stacyjnych punktów ładunkowych nadających/przyjmujących przede wszystkim ładunki w zwartych składach,
stacje manewrowe kontenerowe - nie posiadające własnego rejonu ciążenia; zajmują się przede wszystkim obsługą stacyjnych punktów ładunkowych będących terminalami obsługującymi przewozy w systemach kombinowanych,


(…)

… ładunkowych nadających/przyjmujących przede wszystkim ładunki w zwartych składach,
stacje manewrowe kontenerowe - nie posiadające własnego rejonu ciążenia; zajmują się przede wszystkim obsługą stacyjnych punktów ładunkowych będących terminalami obsługującymi przewozy w systemach kombinowanych,
stacje obsługi manewrowej - wykonujące zadania stacji manewrowej oraz posiadające lokomotywy manewrowe delegacyjne.

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz