Zachowania konsumentów - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 126
Wyświetleń: 938
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zachowania konsumentów - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Zachowania konsumentów dr Agata Małysa-Kaleta
Opracowane zagadnienia część 2
Efektywność zachowań konsumentów
Efektywność konsumpcji i produkcji:
ujęcie szersze: relacje osiągniętego efektu konsumpcji (korzyści z zaspokojenie potrzeb) do globalnych kosztów - koszty utrzymania
ujęcie węższe: relacje efektów do kosztu aktu konsumpcji (konsument posiada dobro i chce je jak najkorzystniej spożytkować) pojedynczy akt konsumpcji
Nie jest dopuszczana pełna analogia efektu konsumpcji i efektu produkcji
Koszty, efekty konsumpcji: bezpośrednie i pośrednie.
Koszty z uwzględnieniem kryterium czasu
przedkonsumpcyjne (faza organizacji konsumpcji)
procesu, aktu konsumpcji
pokonsumpcyjne
Proces decyzyjny konsumenta
Napięcie motywacyjne
Uświadomienie potrzeby
Rozpatrywanie wariantów zaspokojenia potrzeb
Oceny wariantów (alternatyw) i wybór sposobu zaspokojenia potrzeb
Decyzja zakupu
Odczucie po zakupie
Fazy te mogą być wydłużane, skracane albo pomijane
Rola w procesie decyzyjnym
Inspirator, informator, doradca, przekonywasz, decydent, nabywca, płatnik, przygotowywacz, inicjator, użytkownik/konsument, menedżer
ŹRÓDŁA INFORMACJI DLA POTRZEB BADAŃ ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW Źródła informacji
Instytucjonalne / formalne - promocja, reklama, które z natury służą przedsiębiorstwu oraz propagandę marketingową oraz edukacje konsumencką - ma charakter informacyjno-doradczy, pozostawia swobodę wyboru
Nieformalne / prywatne - przekazywanie informacji przez sąsiadów, przyjaciół, znajomych, rodzinę, które z punktu widzenia konsumenta są najbardziej wiarygodne
Źródła informacji z punktu widzenia marketingu
Źródła osobiste - rodzina, przyjaciele, znajomi
Źródła handlowe (reklama, personel sprzedaży, opakowania, wystawy)
Źródła publiczne (środki masowego przekazu, organizacje konsumenta)
Praktyczny kontakt z produktem (obsługa, oglądanie, używanie)
METODY BADAŃ ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW Z neta - nie wiem czy dobrze, nie umiałam znaleźć żadnych informacji :/
Metody badań zachowań konsumentów Metody statystyczne
Metody ekonometryczne
Metody dyskryminacyjne
Metody badań zachowań konsumentów Skale preferencji
Graficzne metody prezentacji danych statystycznych
Metody interpretacji wyników ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz