Zaburzenia pamięci ilościowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 308
Wyświetleń: 1680
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zaburzenia pamięci ilościowe - strona 1 Zaburzenia pamięci ilościowe - strona 2

Fragment notatki:


ZABURZENIA ILOŚCIOWE (DYSMNEZJE) :
1. HIPERMNEZJA - pamięć wzmożona, w stanach zmienionej świadomości, w stanach po środkach halucynogennych
2.HIPOMNEZJA - ograniczenie, obniżenie możliwości pamięciowych; warunki ograniczające dostęp do pamięci, np. dotyczące odległych wydarzeń lub tych z ostatnich godzin; przewaga upośledzenia pamięci dawnej i świeżej.
3. AMNEZJA - całkowity lub częściowy (fragmentaryczny) brak pamięci; inaczej NIEPAMIĘĆ; może być przemijająca lub trwała (Alzheimer), wsteczna (liczy się od momentu kiedy tracimy pamięć np. wypadek, do tyłu, wstecz) oraz następcza (związana z tym co się dzieje po zdarzeniu np. wstrząs mózgu).
4. EKMENEZJA - chory przeżywa przeszłość jako teraźniejszość, w tzw. zespołach amnestycznych (m.in. Korsakova), w zaburzeniach świadomości , w przewlekłym alkoholizmie, po środkach psychoaktywnych.
ZABURZENIA JAKOŚCIOWE - PARAMNEZJE:
1. ALLOMNEZJE - iluzje pamięciowe, wspomnienia rzeczywiste ale bardzo zniekształcone pod wpływem silnych emocji prawidłowych jak i będących skutkiem choroby. W depresji, schizofrenii. De ja vu (już widziałem), Dejavecu/Jamais (wydarzenie odbieramy błędnie jako takie które już przeżyliśmy), Jamais vecu (powtarza się zdarzenie, które było, a my zaprzeczamy, że było).
2.PSEUDOAMNEZJE
- konfabulacje - rzekome wspomnienia, chory wypełnia luki w pamięci i ma poczucie realizmu tych błędnych wspomnień; mija się z prawdą ale nie ma intencji wprowadzania w błąd; w zaburzeniach organicznych, w alkoholizmie,
- omamy pamięciowe - chory stwierdza realność wspomnień, które nie miały miejsca.
ZABURZENIA PAMIĘCI
ZABURZENIA ILOŚCIOWE (DYSMNEZJE ((Dysmnezje
(
(DYSMNEZJE)
HIPERMNEZJA
HIPOMNEZJA
AMNEZJA
EKMENEZJA
ZABURZENIA JAKOŚCIOWE
ALLOMNEZJE
PSEUDOAMNEZJE ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz