To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zaawansowane ustawienia renderowania
Ikona z palety Renderowanie pozwala na wybranie standardu renderowania, który decyduje o jakości otrzymanego obrazu. MoŜemy wybrać jakość Roboczą, Niską, Średnią, Wysoką i Prezentacyjną. Zakładka Kontekst renderowania zawiera ustawienia wpływające na sposób renderowania modelu:
- Procedura pozwala określić, co będzie podlegać renderingowi, widok, wykadrowana część
widoku, czy wybrane elementy,
- Miejsce pozwala określić, gdzie będzie tworzony obraz, w oknie Rzutni, czy w nowym Oknie,
- Rozmiar pozwala precyzyjnie określić wymiary obrazu wynikowego.
Zakładka Materiały zawiera ustawienia decydujące o sposobie traktowania materiałów:
- Zastosuj materiały pozwala stosować do obiektów na rysunku materiały powierzchniowe zdefiniowane przez uŜytkownika (tekstury). JeŜeli ta opcja nie jest wybrana, wszystkie obiekty w rysunku przyjmują wartości atrybutów kolor, otoczenie, rozproszenie, odbicie, chropowatość, przezroczystość, załamanie i mapa wypukłości zdefiniowane dla materiału GLOBALNY.
- Filtrowanie tekstury - określa sposób filtrowania map tekstur.
- Wymuś 2-stronne - określa, czy są renderowane obie strony powierzchni, widoczna i
niewidoczna.
Zakładka Próbkowanie steruje wykonywaniem próbkowania. Podana wartość odpowiada liczbie próbek na jeden piksel. Wartość większa niŜ lub równa 1 wskazuje, Ŝe na jeden piksel jest obliczana co najmniej jedna próbka. Wartość ułamkowa wskazuje, Ŝe jedna próbka jest obliczana na kaŜde N pikseli (np. 1/4 oznacza obliczanie jednej próbki na kaŜde cztery piksele). KaŜdy z dostępnych standardów renderingu ma określone własne parametry próbkowania. Typ filtru określa sposób łączenia wielu próbek w wartość jednego piksela. Typy
filtru:
Kostka. Sumuje wszystkie próbki w obszarze filtru z takimi samymi wagami. Jest to najszybsza metoda próbkowania.
Gauss. Próbki są waŜone według krzywej (rozkładu) Gaussa wyśrodkowanej na pikselu.
Trójkąt. Próbki są waŜone według piramidy wyśrodkowanej na pikselu.
Mitchell. Próbki są waŜone według krzywej (bardziej stromej niŜ krzywa Gaussa) wyśrodkowanej na pikselu.
Lanczos. Próbki są waŜone według krzywej (bardziej stromej niŜ krzywa Gaussa) wyśrodkowanej na pikselu i zmniejszającej wpływ próbek na krawędzi obszaru filtru.
Zakładka Cienie zawiera ustawienia decydujące o wyglądzie cieni w renderowanym obrazie. MoŜemy włączyć i wyłączyć wyświetlanie cieni. Dostępne są następujące tryby cieni: Uproszczony, Posortowane lub Segment.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)