To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wizualizacja
Końcowym etapem modelowania jest utworzenie prezentacji fotorealistycznej wykonanego modelu uwzględniającej materiały, oświetlenie, tło. Narzędzia umoŜliwiające zdefiniowanie tych parametrów znajdują się w pasku narzędziowym Renderowanie.
Renderowanie to złoŜony proces tworzenia zdjęcia z wirtualnego modelu. Materiały, przezroczystości, cienie, odbicia, gładkość krawędzi, tło, wielkość obrazu wynikowego to parametry, które powinien ustalić uŜytkownik przed wykonaniem wizualizacji. Dobór właściwych parametrów, które sprawią, Ŝe model będzie wyglądał realnie jest trudne, pracochłonne i czasochłonne, wymaga wykonania wielu próbnych renderingów. KaŜdy rendering to Ŝmudne wyliczanie przez system poszczególnych pixeli obrazu. Dlatego im obraz mniejszy i procedury obliczania prostsze, tym czas tworzenia obrazu krótszy. Wniosek jest prosty, próbne, sprawdzające renderingi wykonujemy do małych zdjęć, wyłączając parametry zbędne (np. cienie, odbicia). Rendering ostateczny wykonujemy tworząc zdjęcia duŜe z wykorzystaniem najlepszych procedur obliczeniowych.
Pasek narzędziowy Renderowanie pozwala wywołać polecenia (kolejne ikony):
- ukrywania linii - wyświetla model krawędziowo z liniami ukrytymi,
- renderingu - tworzy wyrenderowany obraz zgodnie z ustawieniami,
- ustawienia świateł (ikona rozwijalna), w tym światła punktowego, reflektora świetlnego, światła odległego,
- wyświetlenia listy świateł z moŜliwością modyfikowania parametrów tych świateł,
- ustawień i przypisania materiałów,
- odwzorowania (ikona rozwijalna) pozwalającego modyfikować usytuowanie tekstury na wybranych elementach,
- ustawień środowiska renderowania, czyli takich efektów jak mgła, czy uwzględnianie głębi,
- zaawansowanych ustawień renderowania, czyli co (cały model czy tylko wybrane fragmenty), jak precyzyjnie (jakość robocza, czy prezentacyjna) i gdzie renderujemy (na ekran czy do pliku).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)