Światło - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1071
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Światło - omówienie  - strona 1 Światło - omówienie  - strona 2 Światło - omówienie  - strona 3

Fragment notatki:

Światło - ikona z paska narzędziowego Renderowanie.
Dobre oświetlenie ma kluczowe znaczenie dla wizualizacji cieniowanych modeli 3D podczas pracy i tworzenia renderingu.
Oświetlenie domyślne
Podczas pracy na rzutni z cieniowanym widokiem 3D domyślne oświetlenie pochodzi z dwóch odległych źródeł podąŻających za punktem obserwacji wraz z poruszaniem się po modelu. Wszystkie powierzchnie w modelu są oświetlone w sposób pozwalający na ich wizualne rozróŻnienie. MoŻna regulować jasność i kontrast, ale nie ma potrzeby samodzielnego tworzenia lub umieszczania świateł.
Domyślne oświetlenie musi być wyłączone, aby było widoczne oświetlenie pochodzące z utworzonych przez uŻytkownika świateł lub słońca.
Światła utworzone przez uŻytkownika
Aby mieć większą kontrolę nad oświetleniem, moŻna utworzyć światła punktowe, reflektory świetlne i światła odległe pozwalające uzyskać potrzebny efekt. MoŻna je przesuwać i obracać za pomocą narzędzi uchwytów, włączać i wyłączać oraz zmieniać właściwości takie jak kolor. Efekty zmian są natychmiast widoczne w rzutni.
 Światło punktowe emituje światło we wszystkich kierunkach. NatęŻenie światła punktowego zmniejsza się wraz z odległością, chyba Że tłumienie ma nadaną wartość Brak. Światła punktowego naleŻy uŻywać do podstawowych efektów oświetlenia. Aby dodać światło punktowe:
- wybieramy ikonę,
- określamy (wskazując lub wpisując współrzędne) połoŻenie źródła światła,
- określamy parametry takie jak nazwa czy natęŻenie.
 Reflektor świetlny emituje ukierunkowany stoŻek światła. MoŻna regulować kierunek światła oraz wielkość stoŻka światła. NatęŻenie światła reflektora zmniejsza się wraz z odległością. Reflektory są uŻywane do wyróŻniania (podświetlania) szczegółów i fragmentów modelu. Aby dodać reflektor świetlny:
- wybieramy ikonę,
- określamy (wskazując lub wpisując współrzędne) połoŻenie źródła światła,
- określamy (wskazując lub wpisując współrzędne) połoŻenie celu światła,
- określamy parametry takie jak nazwa czy natęŻenie.
 Światło odległe emituje jednolite, równoległe promienie światła tylko w jednym kierunku. W dowolnych miejscach rzutni naleŻy określić punkty OD i DO w celu określenia kierunku światła. NatęŻenie światła odległego nie zmienia się wraz z odległością; jest jednakowo jasne na kaŻdej powierzchni, do której dociera, jak w źródle. Światła odległe są przydatne do jednolitego oświetlania obiektów. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz