Wyposażenie lokomotywy obejmuje w ETCS:
komputer fail-safe przetwarzania informacji EVC (European Vital Computer),
komputer obsługujący transmisję MC — (Maintenance Computer), komputer współpracy z maszynistą MMI — (Man Machine Interface), rejestrator zdarzeń,
urządzenie pomiaru drogi i czasu (odometr), anteny odbioru informacji z toru, anteny odbioru informacji radiowej, magistralę ETCS-bus.
Niezależnie od poziomu wyposażenia systemów ETCS i GSM-R, Międzynarodowe Zrzeszenie Kolei UIC proponuje wspólny interfejs MMI między systemem i maszynistą.
MMI steruje ekranem dotykowym podzielonym na obszary na których wyświetlane są ikony. Każda ikona pojawia się w określonym miejscu ekranu, w kolorze odpowiednim do sytuacji. Ikona biała to sytuacja normalna i brak potrzeby reakcji maszynisty. Ikona żółta to sytuacja nadal normalna, ale wymagająca reakcji maszynisty. Ikona pomarańczowa to sytuacja wyjątkowa, wskazująca na pilną potrzebę reakcji maszynisty. Natomiast jeśli ikona staje się czerwona, to znaczy, że nastąpiła interwencja systemu i system zastąpił maszynistę, który nie prowadził pojazdu w sposób zgodny z przekazanymi informacjami. Kolory stosowane są do ikon oraz do wskazań prędkościomierza.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)