To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ETCS poziom 1
Poziom pierwszy stanowi nakładkę na urządzenia stacyjne i liniowe zachowującą rozproszony charakter sterowania ruchem kolejowym. Urządzenia ETCS poziomu pierwszego zapewniają, że pociąg nie przejedzie poza miejsce ograniczające ustawioną i utwierdzoną drogę przebiegu, oraz że nie przekroczy prędkości dopuszczalnej na żadnym odcinku drogi przebiegu.
Lokomotywa wyposażona w urządzenia pierwszego poziomu ETCS posiada: bezpieczny (spełniający wymogi dla 4 poziomu bezpieczeństwa) komputer pokładowy (European Vital Computer -EVC), komputer obsługujący (Maintenance Computer) - komputer zarządzający urządzeniami na pojeździe (np. odometr), interfejs maszynisty (Driver Machinę Interface - DMI), rejestrator, urządzenie (jednostkę) pomiaru drogi i czasu (odometr), oraz antenę do odbioru informacji z eurobalis ułożonych w torze.
Lokomotywa poziomu pierwszego może, ale nie musi być wyposażona w urządzenia do odczytu informacji z europętli, oraz w cyfrowe urządzenia radiowe GSM-R czy specjalizowane moduły transmisyjne.
ETCS poziom 2
Poziom drugi ETCS to sterowanie ruchem pociągu w oparciu o ciągłą cyfrową dwukierunkową transmisją radiową. Tak więc lokomotywa poziomu drugiego poza oprzyrządowaniem lokomotywy poziomu pierwszego musi być dodatkowo wyposażona w urządzenia do obsługi cyfrowego kanału radiowego GSM-R.
Tor jest wyposażany poza eurobalisami dodatkowo w Radiowe Centra Sterowania (RBC). Jednocześnie z toru można usunąć semafory, gdyż ich funkcje przejmuje ciągła transmisja cyfrowa. Eurobalisy nie muszą już być przełączalne, gdyż informacje zmienne łatwo można przekazywać poprzez kanał radiowy. Nie mogą jednak zostać usunięte, gdyż są podstawą lokalizacji pojazdów.
Poziom 2 proponowany w opracowaniu dla linii E-20 Warszawa - Kunowice opiera się na radiowej łączności GSM-R do wydawania zezwoleń na jazdę i konwencjonalnej technice kontroli zajętości torów dla przygotowywania zezwoleń na jazdę w oparciu o istniejące urządzenia sterowania ruchem kolejowym warstwy podstawowej .
ETCS poziom 3
Poziom trzeci ETCS stanowi rozwinięcie poziomu drugiego poprzez przeniesienie kontroli zajętości torów z urządzeń przytorowych do urządzeń pojazdowych. Pozwala to na sterowanie następstwem pociągów według zasady ruchomego odstępu blokowego i umożliwia rezygnację z obwodów torowych i liczników osi. Lokomotywa poziomu trzeciego poza oprzyrządowaniem właściwym dla poziomu drugiego musi być dodatkowo wyposażona w bezpieczny i niezawodny system kontroli całości składu pociągu. Głównym wyposażeniem toru pozostają poza eurobalisami radiowe centra sterowania (RBC), chociaż funkcje kontroli zajętości torów realizowane są w nieco odmienny sposób.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)