Europejski System Sterowania Pociągiem - opis

Nasza ocena:

5
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1057
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Europejski System Sterowania Pociągiem - opis - strona 1

Fragment notatki:

Europejski System Sterowania Pociągiem
Europejski System Sterowania Pociągiem (European Train Control System - ETCS) ma zapewnić możliwość prowadzenia bezpiecznego ruchu po­ciągów po europejskich sieciach kolejowych. Obecne wyposażenie linii euro­pejskich jest bardzo różnorodne, zarówno w zakresie sygnalizacji jak urządzeń przekazywania informacji z toru do pojazdu, co utrudnia ujednolicenie prowa­dzenia pociągu. Koleje zjednoczonej Europy uznały konieczność przejazdu pociągów:
bez zatrzymywania na granicach,
bez zmieniania lokomotywy na granicach,
bez zmieniania maszynisty na granicach,
bez wykonywania przez maszynistę jakichkolwiek, innych niż standardowe, czynności uzgodnionych w ramach ERTMS.
Wymagania te nazywane są interoperatywnością operacyjną. ETCS jest częścią systemu ERTMS (European Railway Traffic Manage­ment System), tj. Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym, który obejmuje:
ETCS — system sterowania pociągiem,
GSM-R — system łączności radiowej między pociągiem i centralą sterowania,
ETML (European Traffic Management Layer) - Europejską Warstwę Zarządzania Ruchem,
interfejs między narodowymi systemami zarządzania.
System ERTMS/ETCS ma umożliwiać trzy poziomy wyposażenia technicz­nego. Poszczególne poziomy pozwalają na osiągnięcie różnych wartości czasu następstwa pociągów tn, przepustowości N i prędkości jazdy v: Poziom 1: tn - 3 min, Nmax - 20 poc/h, vmax - 160 km/h,
Poziom 2: tn - 2 min 30 s, Nmax - 24 poc/h, vmax - 300 km/h, Poziom 3: tn - 2 min, Nmax - 30 poc/h, v max - 500 km/h.
Przyjęto następujące założenia do określenia przepustowości linii:
długość odstępów blokowych dla poziomu 1 i 2 — 1500 m (na torze pros­tym),
czas reakcji radiowego centrum sterowania RBC (Radio Betrieb Centra­le) dla poziomu 2 i 3 lub systemu sygnalizacyjnego dla poziomu 1, bez uwzględnienia przestawiania zwrotnic - 5 s,
długość pociągów do 400 m,
gwarantowana wartość opóźnienia przy hamowaniu - 0,6m/s2 czas reakcji układu hamulcowego - 6 s,
czas reakcji maszynisty — 5 s,
margines przepustowości linii — 10%.


(…)

… odstępów blokowych dla poziomu 1 i 2 — 1500 m (na torze pros­tym),
czas reakcji radiowego centrum sterowania RBC (Radio Betrieb Centra­le) dla poziomu 2 i 3 lub systemu sygnalizacyjnego dla poziomu 1, bez uwzględnienia przestawiania zwrotnic - 5 s,
długość pociągów do 400 m,
gwarantowana wartość opóźnienia przy hamowaniu - 0,6m/s2 czas reakcji układu hamulcowego - 6 s,
czas reakcji maszynisty — 5 s…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz