Wymień podstawowe podsystemy Europejskiego systemu zarz_dzania ruchem kolejowym

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 931
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wymień podstawowe podsystemy Europejskiego systemu zarz_dzania ruchem kolejowym - strona 1

Fragment notatki:

Wymień podstawowe podsystemy Europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS)
European Railway Traffic Management System) obejmuje: - radiołączność pociągową GSM-R (Global System for Mobile Communications - Railway), - system kontroli jazdy pociągu ETCS (European Train Control System). Oba systemy są zunifikowanymi systemami europejskimi, przygotowanymi do realizowania swoich funkcji dla pociągów konwencjonalnych i pociągów dużych prędkości.
Wymień podstawowe zadania i cechy radiołączności pociągowej GSM-R
GSM-R - zapewnia cyfrową łączność radiową między dyżurnym (dyspozytorem) ruchu i maszynistami (połączenia głosowe dwóch abonentów i połączenia konferencyjne, adresowanie funkcjonalne np. numerami pociągów) i zależne od lokalizacji, np. maszynista po wybraniu połączenia łączony jest z dyspozytorem właściwym dla bieżącego położenia pociągu, wywołania grupowe i wywołania priorytetowe, w tym możliwość generowania alarmu), oraz zapewnia cyfrową transmisję danych dla potrzeb ETCS i dla systemów informatycznych obsługujących aplikacje kolejowe (np. śledzenie pojazdów i ładunków, gromadzenie danych dla potrzeb służb utrzymania infrastruktury, ochrona terenów i budynków)
Wymień podstawowe zadania i cechy systemu kontroli jazdy pociągu ETCS.
ETCS - zapewnia przekazywanie, za pośrednictwem transmisji cyfrowej, na pojazd informacji ze stacjonarnych urządzeń srk w postaci zezwolenia na jazdę i precyzyjnego określenia granicy tego zezwolenia oraz sygnalizację kabinową i nadzorowanie przez wyposażenie pokładowe prawidłowego prowadzenia pojazdu kolejowego przez maszynistę.


(…)


Wymień podstawowe podsystemy Europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS)
European Railway Traffic Management System) obejmuje: - radiołączność pociągową GSM-R (Global System for Mobile Communications - Railway), - system kontroli jazdy pociągu ETCS (European Train Control System). Oba systemy są zunifikowanymi systemami europejskimi, przygotowanymi do realizowania swoich funkcji…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz