Poziom 1 ERTMS

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 812
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Poziom 1 ERTMS - strona 1

Fragment notatki:

Poziom 1 ERTMS/ETCS przewiduje trzy warianty wyposażenia.
Poziom 1 bez uaktualnienia opiera się na transmisji do pojaz­du zezwoleń na jazdę wydawanych przez sygnalizatory świetlne. Do sygnali­zatora za pośrednictwem interfejsu dołączana jest przełączalna balisa znajdują­ca się w torze, która przekazuje zezwolenie na jazdę zależnie od wskazania sygnalizatora. Sygnał transmitowany przez balisę jest odbierany przez anteny pojazdu i przetwarzany w kabinie w celu wizualizacji informacji o sposobie jazdy maszyniście i nadzoru jego pracy.
Poziom 1 z uaktualnianiem przez dodatkowe balisy różni się od pop­rzedniej konfiguracji tym, że na drodze dojazdu do semafora instaluje się do­datkowe balisy stanowiące punkty uaktualniania informacji o sposobie jazdy. Daje to możliwość podniesienia przepustowości i oszczędność zużycia energii na skutek aktualizacji informacji dokładniejszej niż „przez oczy maszynisty". Wadą takiego rozwiązania jest wzrost wyposażenia linii, w tym liczba kabli układanych wzdłuż linii.
Poziom 1 z uaktualnianiem przez pętlę dodatkowo ułożoną w torze umożliwia ciągłe uaktualnianie informacji na odcinku zbliżania się do sygnalizatora. Konfiguracja ta pozwala na dalsze zwiększenie przepustowości linii oraz ograniczenie zużycia energii na skutek zapewnienia aktualizacji informacji lepszej niż „przez oczy maszynisty" na dłuższym odcinku. Umożliwia też rezygnację z sygnalizatorów przytorowych.
Poziom 2 opiera się na radiowej łączności GSM-R w celu wyda­wania zezwoleń na jazdę między Centrum Sterowania i pojazdem, oraz na tradycyjnej technice kontroli ząjętości torów w celu przygotowywania tych zezwoleń, wykorzystując istniejące urządzenia sterowania ruchem warstwy podstawowej. Balisy przekazują do pojazdu informacje stałe w celu lokalizacji.
Poziom 3 wykorzystuje radiową łączność GSM-R do wydawania zezwoleń na jazdę i zastąpienie tradycyjnej techniki kontroli zajętość torów przez kombinację punktowej kontroli położenia pociągów za pomoc; balis i kontroli ciągłości składów. Daje to możliwość przygotowywania ze zwoleii na jazdę zgodnie z zasadą ruchomego odstępu blokowego.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz