To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zestawienie składników marketingu politycznego i wyborczego: MARKETING POLITYCZNY: MARKETING WYBORCZY: - dotarcie do obywateli - dotarcie do wyborców w kontekście prowadzenia w kontekście prowadzenia kampanii wyborczej; kampanii wyborczej; - osoby polityczne (np. - kandydaci polityczni, politycy), grupy, projekty programy wyborcze, polityczne, idee; idee; - udzielone poparcie społeczne; - głos oddany przez wyborcę; - techniki promocyjne i - techniki promocyjne i prezentacyjne; prezentacyjne; Marketing wyborczy jest zespołem działań prowadzonych na rynku wyborczym, mających na celu określenie i promocję konkretnej oferty wyborczej w warunkach stałej konkurencji. Techniki marketingowe służą kreacji skutecznego wizerunku partii politycznej, lidera partyjnego, kandydata politycznego w kontekście kampanii wyborczej. Każda kampania wyborcza jest szczególnym i niejednorodnym procesem, który powinien być poprzedzony wnikliwymi badaniami, analizami wyborczymi, ankietami. Temu właśnie ma służyć marketing wyborczy. Marketing wyborczy traktowany jest jako część dyscypliny marketingu politycznego. Odpowiada za dynamikę zmian obserwowanych współcześnie w kontekście rozwoju strategii wyborczych podmiotów rywalizacji na wciąż ewoluującym rynku wyborczym. Jak powiedziałam „żadna organizacja nie może uniknąć w swej działalności marketingu”. Mówiąc organizacja miałam na myśli każdą partię, lidera czy kandydata politycznego. Wszyscy oni potrzebują marketingu politycznego jak i wyborczego do kreowania swej oferty politycznej. Marketing zwiększa ich szanse na zdobycie poparcia społecznego, a w związku z tym poparcia ich podczas wyborów swym - jakże ważnym - głosem.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)