Wykład z zarządzania strategicznego -innowacja i PIMS

Nasza ocena:

3
Pobrań: 224
Wyświetleń: 917
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład z zarządzania strategicznego -innowacja i PIMS - strona 1 Wykład z zarządzania strategicznego -innowacja i PIMS - strona 2 Wykład z zarządzania strategicznego -innowacja i PIMS - strona 3

Fragment notatki:

Wykład z zarządzania strategicznego 7 teza
Poszukiwanie wzrostu wartości dla firm poszukujących możliwości atrakcyjnej alokacji kapitału będzie zapewne związane z sektorami: opieki zdrowotnej i socjalnej, wypoczynku i rozrywki, ochrony środowiska, a także nowymi technologiami i telekomunikacją.
W czerwonych oceanach :
-granice branży są określone i przyjęte,
-znane są reguły gier konkurencyjnych.
Tutaj firmy starają się prześcignąć swoich rywali i zagarnąć większą część istniejącego popytu.
W miarę jak przestrzeń rynkowa staje się coraz bardziej zatłoczona, perspektywy zysku i wzrostu są coraz bardziej ograniczone.
Produkty stają się standartowymi towarami, a konkurencja na śmierć i życie zamienia czerwony ocean w morze krwi.
Błękitne oceany są określone jako:
-niewykorzystana przestrzeń rynkowa,
-kreowanie popytu,
-szansa na zyskowny wzrost niektóre błękitne oceany są kreowane poza istniejącymi granicami branż
Większość jest tworzona z części czerwonych oceanów poprzez rozszerzenie granic istniejących branż.
W błękitnych oceanach konkurencja jest nieistotna, ponieważ reguły gry mają dopiero zostać ustalone.
Innowacja wartości: Kamień węgielny strategii błękitnego oceanu Innowacja wartości jest tworzona w obszarze, obszarze którym działania firmy korzystnie wpływają na strukturę kosztów, jak i na wartość oferowaną nabywcom. Oszczędności kosztów są czynione przez eliminację i ograniczenie tych czynników, ze względu na które nasila się konkurencja w branży.
Wartość dla nabywcy jest podnoszona poprzez wznoszenie i tworzenie elementów, których branża wcześniej nie oferowała.
Z upływem czasu następuje dalsza redukcja kosztów dzięki efektowi ekonomii skali osiąganemu w miarę jak rośnie skala wolumenu sprzedaży tego, co generuje najwyższą wartość.
POZ IOMY STRATEGII Z punktu widzenia poziomu podejmowania decyzji strategie dzielimy na:
Strategie Korporacji ( w literaturze anglo-amerykańskiej corporate strategies , w literaturze niemieckiej opisywane jakos strategie przedsiębiorstwa),
Strategie biznesu lub strategie obszarów działalności ( w literaturze anglo-amerykańskiej buisness strategies , w literaturze niemieckiej nazywane strategiami domeny)
Strategie funkcjonalne . ---------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------

(…)

… różnicowania produktów,
strategie przewodnictwa kosztowego,
strategie koncentracji na przewodnictwie w zakresie różnicowania produktów lub przewodnictwie kosztowym.
Koncentracja na kluczowych kompetencjach i outsourcing zasadniczo zmieniają strukturę i strategie przedsiębiorstw.
Mały mózg, duże ciało Mózg wszechobecny, małe ciało
*Charakterystyczne dla przedsiębiorstw sieciowych w których strategiczne…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz