Wartość dla nabywcy i koncepcja 7S

Nasza ocena:

3
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1232
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wartość dla nabywcy i koncepcja 7S - strona 1 Wartość dla nabywcy i koncepcja 7S - strona 2 Wartość dla nabywcy i koncepcja 7S - strona 3

Fragment notatki:

Zarządzanie strategiczne - W czerwonych oceanach:
granice branży są określone i przyjęte
znane są reguły gier konkurencyjnych
Tutaj firmy starają się prześcignąć swoich rywali i zagarnąć większą część istniejącego popytu.
W miarę jak przestrzeń rynkowa staje się coraz bardziej zatłoczona, perspektywy zysku i wzrostu są coraz bardziej ograniczone.
Produkty staja się standardowymi towarami, a konkurencja na śmierć i życie zamienia czerwony ocean w morze krwi.
Błękitne oceany są określone jako:
niewykorzystana przestrzeń rynkowa
kreowanie popytu
szansa na zyskowny wzrost
Niektóre błękitne oceany są kreowane poza istniejącymi granicami branż.
Większość jest tworzona z części czerwonych oceanów poprzez rozszerzanie granic istniejących branż.
W błękitnych oceanach konkurencja jest nieistotna, ponieważ reguły gry mają dopiero zostać ustalone.
Innowacja wartości:
Kamień węgielny strategii błękitnego oceanu
Innowacja wartości jest tworzona w obszarze, w którym działania firmy korzystnie wpływają zarówno na strukturę kosztów jaki i na wartość oferowaną nabywcom.
Oszczędności kosztowe są czynione przez eliminację i ograniczanie tych czynników ze względu na które nasila się konkurencja w branży
Wartość dla nabywcy jest podnoszona poprzez wznoszenie i tworzenie elementów, których branża wcześniej nie oferowała.
Z upływem czasu następuje dalsza redukcja kosztów dzięki efektowi ekonomii skali osiąganemu w miarę jak rośnie skala wolumenu sprzedaży tego, co gwarantuje największą wartość
Poziomy strategii
Z punktu widzenia poziomu podejmowania decyzji strategie dzielimy na:
strategia korporacji (w literaturze anglo-amerykańskiej corporate strategies, w literaturze niemieckiej opisywane jako s. przedsiębiorstwa)
Strategia biznesu lub strategie obszarów działalności (w literaturze a-a business strategies, w literaturze niemieckiej nazywane strategiami domeny)
Strategie funkcjonalne
Strategie korporacji dotyczą:
Realizacji przyjętej misji przedsiębiorstwa
Realizacji głównych celów działalności
Odnoszą się przede wszystkim do sektorów działalności firmy.
Strategie biznesu dotyczą:
Wyrobów, które firma chce produkować
Rynków na które wyroby zamierza sprzedać
Zasobów które potrzebne są dla realizacji produktów
Odnoszą się przede wszystkim do zachowań konkurencyjnych.
Strategie funkcjonalne lub strategie funkcji przedsiębiorstwa (w jęz. Ang. functional areas strategies) czyli:


(…)

… kosztowego
Strategie koncentracji na przewodnictwie w zakresie różnicowania produktów lub przewodnictwie kosztowym.
Metody analizy strategicznej siły napędowe rozwoju firmy, metody analizy otoczenia i wnętrza
PIMS (Profit Impast Of Market Strategy) - metoda siły wpływu różnych czynników na zysk.
Metoda opracowania przez GE polegająca na badaniu czynników wpływających na zyski w poszczególnych branżach…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz