USŁUGI PRZYSPRZEDAŻOWE I POSPRZEDAŻOWE
Do usług przysprzedażowych zalicza się szereg różnorodnych czynności, wśród których najważniejszymi są:
łatwość dotarcia do miejsca sprzedaży;
zapewnienie miejsc do parkowania samochodów;
wystrój wnętrza;
dostępność produktu;
łatwość jego odnalezienia w miejscu sprzedaży;
możliwość uzyskania dodatkowych informacji o produkcie;
zapewnienie odpowiedniej liczby kas i szybkości obsługi przy płaceniu należności;
zapewnienie miejsc wypoczynku w punkcie sprzedaży;
zapewnienie opieki nad dziećmi w trakcie dokonywania zakupów itd.
Do podstawowych usług posprzedażowych należą:
dostawa zakupionego produktu w miejsce wskazane przez nabywcę;
bezpłatne zainstalowanie zakupionego produktu;
bezpłatna jego konserwacja;
utrzymywanie regularnych kontaktów z nabywcą po dokonaniu przez niego zakupu przez pracowników specjalnej komórki organizacyjnej, np. biura obsługi klienta (kontakty takie stanowią ważny element tzw. marketingu partnerskiego);
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)