To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład 1
Sprawy organizacyjne:
Konsultacje wtorek 17.15-18.15, p. 309E (oprócz każdego ostatniego wtorku miesiąca - wtedy są konsultacje dla doktorantów). Ewentualnie na dyżurze dziekańskim (wtorek 13.00-14.30 w p. 204 A, ale to tylko w szczególnych sytuacjach, bo to czas na załatwianie spraw studenckich - skreślanie ich z listy ;D)
Literatura do egzaminu wystarczy znajomość wykładów, ale jeśli ktoś chce to może przeczytać:
„Podręcznik spedytora” pod red. Janusza Neidera /wydanie z 2011 roku najlepsze, 2 tomy, kolor pomarańczowy)
Egzamin:
Będą 4 strony A4 Test wielokrotnego wyboru, aby pytanie było zaliczone trzeba mieć 50%+1 poprawnych odpowiedzi (Np., Jeśli jest 5 poprawnych, to żeby było zaliczone muszą być zaznaczone min. 3). Może nie być żadnej poprawnej odpowiedzi lub wszystkie mogą być poprawne. Jeżeli żadna nie jest poprawna to nie trzeba pisać „nie ma poprawnej odpowiedzi” tylko zostawić puste. Pytania do wymienienia (Np. wymień cechy…) Zdania do uzupełnienia (luki) Po teście nie można kreślić - zaznaczamy odpowiedź tylko raz i nie ma możliwości zmiany Temat 1:Problematyka procesu transportowego w handlu zagranicznym.
Proces transportowy w handlu zagranicznym - ciąg kolejno po sobie następujących czynności lub równolegle względem siebie, mających na celu przemieszczenie ładunku od nadawcy do odbiorcy w sposób jak najsprawniejszy i niepogarszający kondycji ładunku.
Czynności te muszą odbywać się logicznie (najpierw coś załadujemy, później przewieziemy) lub równocześnie (ubezpieczanie i zamawianie jednoczesne itp.)
Nie ma dwóch identycznych procesów transportowych.
Proces jest: Wielofazowy - można wskazać 6 faz /omówione na dalszych wykładach/
Złożony i skomplikowany - co wynika z czynników takich jak:
Przedmiot przewozu /ładunek/ - na spedycji zajmujemy się tylko ładunkami Odległość wzajemna od siebie nadawcy i odbiorcy, a właściwie bardziej dostępność do sieci transportowej
Regulacje prawne i ich ilość, - jakim regulacjom będzie podlegał przewóz? Ilość podmiotów uczestniczących w procesie transportowym (Np. nadawca, odbiorca, przewoźnik, bank, spedytor itp.)
Cechy (prawidłowego) procesu transportowego:
Krótki czas trwania:
W danych warunkach tak go zorganizować, aby się odbywał w jak najkrótszym czasie dla danej gałęzi, (ale nie chodzi o zastępowanie wolniejszej gałęzi szybszą, Np. zamiast kolei puścimy ładunek transportem samochodowym, tylko ograniczać luki czasowe - jest to kompresja czasu). Jest to korzyścią nie tylko dla dostawcy, odbiorcy, ale i wielu innych,
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)