Wykład - Segmentacja rynku

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 462
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Segmentacja rynku - strona 1 Wykład - Segmentacja rynku - strona 2 Wykład - Segmentacja rynku - strona 3

Fragment notatki:

Segmentacja rynku Segmentacja rynku polega na dzieleniu klientów według ich potrzeb. Współczesne rynki są szerokie i producent powinien dostosować się do potrzeb odbiorców, którzy sami decydująco potrzebują. Kryteria segmentacji:, - charakter geograficzny: klimat, gęstość zaludnienia, język, - charakter demograficzny: wiek nabywcy, płci, pozycji społeczeństwie potencjalnego nabywcy, zawodu, Religi, - charakter psychospołeczny: styl życia, osobowość (np. wycieczki ekstremalne), reguły postępowania, system uznawanych wartości, normy zachowania ,
Konkurencja:
Rola lidera rynku: zajmuje pierwszą pozycję w danym segmencie rynku, jego przewaga jest uznawana i nikt jego pozycji nie kwestionuje. Lider dyktuje warunki cenowe na oferowany produkt. Jego rola sprowadza się do roli monopolisty - jest zobligowany do stymulowania popytu na własne produkty. Rola agresora: agresorem jest przedsiębiorstwo, które zajmuje drugą lub dalszą pozycję na rynku. Jego rola sprowadza się do ataków na lidera i eliminowania mniejszych konkurentów. Jeżeli agresor nie jest w stanie pokonać lidera, będzie starał się pokonać mniejsze firmy.
Rola imitatora: zajmuje dość wysoką pozycję na rynku, ale nie jest zagrożeniem dla lidera. Imitator jako drugi podejmuje działania realizowane przez lidera o ile produkt oferowany przez imitatora jest stosunkowo tani i dobrej jakości to jego pozycja na rynku jest silna i stabilna.
Rola eksploatatora niszy: specjalizuje się on w tym segmencie rynku, który nie jest atrakcyjny dla innych i wypełnia niszę, która pojawiła się na rynku =, produkt oferowany przez to przedsiębiorstwo jest tani ale kiepskiej jakości, wykorzystując chęć posiadania produktu, przez mniej zamożnych konsumentów. Sytuacja w branży
Pod kontem zróżnicowania produktów i producentów wyróżniamy:
- monopol absolutny, produkt oferowany jest tylko przez jednego producenta:
1) monopol ustawowy, który wynika z uregulowań prawnych danego przedsiębiorstwa
2) monopol nieustawowy/naturalny, który wynika z sytuacji ekonomicznej danego przedsiębiorstwa. - czysty oligopol - na rynku niewielu producentów oferuje ten sam produkt, dotyczy to przede wszystkim rynku minerałów, różnica między producentami wynika z jakości oferowanego produktu. Występuje także oligopol zróżnicowany - produkty są w niewielkim stopniu zróżnicowane, a większe różnice mogą oferować usługi o charakterze nie materialnym. Np. serwis/dodatkowe informacje. - czysta konkurencja - taki rynek charakteryzuje się nie ograniczoną liczbą producentów, oferujących takie same produkty, żaden z tych producentów nie ma tak silnej pozycji, aby dyktować ceny, rynek ustala ceny, a zysk jest osiągany przez obniżanie kosztów produkcji, powstałe zyski na rynku powodują pojawienie się nowych producentów i kolejnych obniżek cen.


(…)

… musi być skierowana do minimum 301 odbiorców, lub nieadresowanego adresata.
Rynek pierwotny: dochodzi na nim do sprzedaży nowych emisji papierów wartościowych przez emitenta inwestorom.
Rynek wtórny: zawiera się na nim transakcji kupna i sprzedaży papierów wartościowych pomiędzy inwestorami.
Rynek regulowany: wtórny obrót papierami wartościowymi które są dopuszczone do obrotu publicznego. W związku z tym rynek…
… informacje. - czysta konkurencja - taki rynek charakteryzuje się nie ograniczoną liczbą producentów, oferujących takie same produkty, żaden z tych producentów nie ma tak silnej pozycji, aby dyktować ceny, rynek ustala ceny, a zysk jest osiągany przez obniżanie kosztów produkcji, powstałe zyski na rynku powodują pojawienie się nowych producentów i kolejnych obniżek cen.
- konkurencja monopolistyczna
… dnia FIXING - wszystkie transakcje zawierane na danej sesji giełdowej są po tym samym stałym kursie. Dąży Siudo maksymalizacji obrotu. Ustalenie ceny jest wynikiem wcześniejszych zleceń dotyczących kupna i sprzedaży Cena jest ustalana na takim poziomie aby jak najwięcej papierów wartościowych zmieniło właściciela. Operacja może mieć miejsce 1 lub 2 krotnie miejsce podczas sesji.
- notowania ciągłe…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz