Wykład - reklama

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 532
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - reklama - strona 1 Wykład - reklama - strona 2 Wykład - reklama - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu prof. dr hab. Krystyna Śliwińska
Wykład 10
REKLAMA
Reklama - każda odpłatna forma zawodowej prezentacji dóbr i usług przez określonego nadawcę CELE:
- informacje o produkcie i przekonanie odbiorców o jego zaletach - wywołanie zainteresowania produktem - pobudzanie pragnienia posiadania produktu - stwarzanie klimatu, w którym dochodzi do transakcji kupna i sprzedaży
- doprowadzenie do trwałej koncentracji na danym produkcie Konsument musi jakoś dotrzeć do reklamy; jego uwaga jest ważna . Reakcje są skierowane na jakiś bodziec, ale za dużo na nas działa i wszystkiego nie jesteśmy w stanie zapamiętać. Nasza percepcja ma charakter wybiórczy .
Uwaga - skupienie świadomości na określonych przedmiotach + mimowolna - odruchowa, powstaje i utrzymuje się niezależnie od świadomego zamiaru człowieka.
+ dowolna - celowe , świadome skierowanie procesów poznawczych na odbiór bodźców przedmiotów i zjawisk .
Podstawą do tworzenia środków reklamy jest uwaga mimowolna .
Cechami uwagi odruchowej wykonanej w sposób świadomy jest takie skonstruowanie jej by możliwa była koncentracja na tym środku .
Środki, które wzmagają koncentracje: - ruch - taka reklama (sztucznie ruchoma) skuteczniej wpływa na koncentrację TV - kontrast - na jednostajne nie zwracamy uwagi , trzeba to zakłócić, nie tylko kolory ale i kontrast treściowy i historyczny
- barwa - w 1894 zaczęto badania , niebieska , czerwona ,zielona , purpurowa to „najprzyjemniejsze” dla oka, sztuka i moda też mają wpływ . Na uwagę mimowolną najbardziej działają czerwony, pomarańczowy , żółty, zielony, słabo fioletowy, najmniej niebieski, chociaż najprzyjemniejszy. Barwy narodowe czasem są dobre, ale np. w Argentynie tylko do uroczystości, inaczej odbierane to jest jako obraza.
- graficzna kompozycja reklamy - graficzny obraz towaru jest istotny, nawet nie przedmioty ale ludzie używający przedmiotów są ważni.
- lokalizacja reklamy - głównie jeśli chodzi o reklamę prasową,
lewy górny róg 81% uwagi prawy górny ...4% uwagi
lewy dolny ...13% uwagi
prawy dolny ...2% uwagi
- zatrzymanie uwagi - przyjemne wrażenie z odbioru takiego środka . Empatia - tendencja do wczuwania się w sytuację innych, odbierania wyobrażeń uczuciowych sprzyjających zatrzymaniu uwagi.
Prawo symetrii .
Do badania skuteczności reklamy używamy TACHISKOSKOPU ,w badaniach uwagi spostrzegawczości, związany z kosztami reklamy, czy zwiększenie reklamy powoduje zwiększenie spostrzegawczości? Jednak nie nadąża to, bo do pewnego momentu to działa, ale potem nie.


(…)

… lub próbek bezpośrednio do konsumenta
Zbędna
2) zamieszczanie wzorów lub próbek w opanowaniu innych produktów Zbędna
3) kupony w prasie lub wysyłane do konsumentów Zbędna 4) pokazy i demonstracja w domu u konsumentów Zbędna 5)premie rzeczowe dla konsumentów Niezbędna
6) przecena towarów Niezbędna
Zarządzanie reklamą :
- jakie są cele przedsiębiorstwa
- ile pieniędzy można wydać - jaka informacja winna być przekazana
- jakie media winny być użyte
- w jaki sposób winny być mierzone rezultaty
Metoda 4 cech : Najpierw rynek docelowy trzeba zbadać . Inna segmentacja rynku niż klasyczna: Zrezygnowani biedni 18% / walczący z biedą 8% / średnia krajowa 21% / żądni sukcesu 22% / ludzie sukcesu 15% /reformator 9% /poszukujący 7%.
Cele reklamy:
Utworzenie i poprawianie wyobrażenia o wytworzonym i sprzedawanym produkcie…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz