Wykład - prowadzenie badań pierwotnych w sieci

Nasza ocena:

3
Pobrań: 98
Wyświetleń: 812
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - prowadzenie badań pierwotnych w sieci - strona 1 Wykład - prowadzenie badań pierwotnych w sieci - strona 2 Wykład - prowadzenie badań pierwotnych w sieci - strona 3

Fragment notatki:

Internet w marketingu prof. UE dr hab. Maciej Mitręga
Wykład 3
PROWADZENIE BADAŃ PIERWOTNYCH W SIECI
Zakres badań:
1.podmiotowy
-internauci
2. przedmiotowy
- zachowania, postawy i opinie internautów
- pozycja przedsiębiorstwa na rynku
-marketing miks
Badania pierwotne w Internecie
Badania ilościowe
Badania jakościowe
Badania ilościowe
To najpopularniejsze badania w sieci.
Przeprowadza się je jawnie lub poza świadomością internauty.
Pozwalają na szybsze, niż metodą tradycyjną, zebranie danych.
Badania jakościowe
Tylko co 20. badanie ma taki charakter.
Bardzo ważną rolę odgrywają czynniki techniczne.
Ograniczone możliwości stosowania.
Zalety badań on-line
Niższy koszt Szybkość
Ograniczenie barier przestrzennych
Poczucie bezpieczeństwa uczestników Możliwość poruszania trudnych tematów Możliwość wykorzystania multimedialnych sposobów prezentacji Dotarcie do niszowych grup
Automatyzacja procesu badawczego
Wady badań on-line
Ograniczona reprezentatywność badania
Brak odbioru sygnałów niewerbalnych Respondenci muszą biegle posługiwać się klawiaturą
Kojarzenie przez respondentów działań badawczych z działaniami reklamowymi
możliwość samorekrutacji respondentów Skłonność internautów do lakonicznych, skrótowych wypowiedzi.
Techniki badawcze:
Ankiety i sondaże
Obserwacja
Wywiady
Testy i eksperymenty
Ankieta internetowa
To najpopularniejszy sposób gromadzenia danych pierwotnych.
Sposoby dostarczania ankiet:
poprzez stronę firmy,
poprzez inne serwisy,
poprzez e-mail.
Zalety ankiety internetowej w stosunku do ankiety pocztowej
łatwość przeprowadzenia badania w skali globalnej;
możliwość szybszego dotarcia do dużej liczby respondentów;
łatwiejszy dostęp do niszowych grup respondentów (np. miłośników sportów ekstremalnych);
krótki czas oczekiwania na zwrot wypełnionych ankiet (duża część rozesłanych ankiet jest zwracana w ciągu doby);
wyższy procent zwrotu ankiet elektronicznych;
niższe koszt dotarcia do 1 respondenta;
kwestionariusz ankiety internetowej może zawierać elementy multimedialne (grafika, animacja, dźwięk);
możliwość skorzystania z darmowych serwisów do prowadzenia badań on-line (np. www.ebadania.pl) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz