To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
E-biznes prof. zw dr hab. Inż. Celina Olszak
Wykład 9
Programowanie
Hipertekstowy język HTML (HyperText Merkup Language)
Rozszerzony DHTML (Dynamic HTML) - umożliwiający tworzenie interaktywnych zmieniających się dynamicznie elementów)
Języki programowania pozwalające na tworzenie aplikacji sieciowych, uruchamianych na maszynie wirtualnej po stronie klienta (C++, Java)
Języki programowania skryptowe wykonywane po stronie serwera, pozwalające na zdefiniowanie wielu efektów (proste formularze, dynamiczne strony z wykorzystaniem baz danych , np.. PHP, Perl)
Edytory graficzne (Adobe Photoshop, Macromedia Fireworks, Macromedia Flash, Paint Shop Pro,
Wdrożenie serwisu
Testowanie i korekta błędów
Wprowadzenie do sieci
Wypromowanie
Opracowanie planu zarządzania serwisem
Testowanie serwisu
Dwa cele testowania:
Dostosowanie serwisu do wymagań użytkowników
Identyfikacja wad i błędów
Uwagi: Testowanie to proces interaktywny (w całym cyklu)
Testowanie w nietypowych sytuacjach i warunkach (dużo operacji, dużo uzytkowników)
Wprowadzanie serwisu do sieci
Zadania:
Zarejestrowanie domeny i adresu serwisu
Zarejestrowanie serwisu w głównych wyszukiwarkach
Wpisanie do kodu serwisu słów kluczowych, według których wyszukiwarki będą serwis odnajdywały
Autoryzacja serwisu przez firmę (odpowiedzialność za zgodność z prawem treści),
Skoordynowanie inicjatyw marketingowych
Przeprowadzenie szkoleń
Powiadomienie ISP o terminie wprowadzenia serwisu do sieci Promocja serwisu
On-line (zarejestrowanie serwisu w ogólnodostępnych wyszukiwarkach, zarejestrowanie serwisu w katalogach WWW, wpisanie odwołań do serwisu z innych serwisów, rozsyłanie pocztą elektroniczną)
Off-line (reklama w tradycyjnych mediach, wysyłanie korespondencji, informacja telefoniczna)
Eksploatacja i rozwój serwisu
Najważniejsze zadania:
Stałe kontrolowanie poprawności działania serwisu
Rozwiązywanie pojawiających się problemów
Ocena funkcjonowania serwisu
Systemy Zarządzania Relacjami z Klientami (Customer Relationship Management - CRM)
Zakres systemów CRM:
Pozyskiwanie potencjalnych klientów,
Obsługa cyklu sprzedaży,
Utrzymywanie więzi z klientami,
Serwis i doradztwo,
Badanie satysfakcji klientów i nowych potrzeb. Hurtownia danych
„Tematycznie zorientowany, spójny, uporządkowany w czasie i niezmienny zbiór danych utworzony na bazie istniejących w danym obiekcie gospodarczym heterogenicznych baz danych oraz danych pozyskanych z zewnątrz, dający przekrojowy obraz działalności przedsiębiorstwa w celu lepszego wykorzystania informacji do wspomagania procesów decyzyjnych” (W.g. Immona)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)