Wykład - Portale korporacyjne

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 441
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Portale korporacyjne - strona 1 Wykład - Portale korporacyjne - strona 2 Wykład - Portale korporacyjne - strona 3

Fragment notatki:

E-biznes prof. zw dr hab. Inż. Celina Olszak
Wykład 5
Portale korporacyjne
Głównym celem jest profesjonalna prezentacja firmy, jej działalności i produktów
W ramach portali korporacyjnych budowane są:
Systemy intranetowe (dla pracowników)
Systemy ekstranetowe (dla klientów, dostawców)
Serwisy szkoleniowe
Umożliwiają uczącym się zdobywanie wiedzy oraz ocenę zdobytej wiedzy
Jakość serwisów internetowych
Jakość oprogramowania to całość cech i właściwości produktu programowego wpływająca na jego zdolność do zaspokojenia określonych lub implikowanych potrzeb (ISO9126)
Cechy decydujące o jakości serwisów internetowych
Funkcjonalność
Niezawodność
Użyteczność
Wydajność
Modyfikowalność
Przenośność
Funkcjonalność serwisu (możliwości serwisu)
Odpowiedniość funkcji serwisu do wymagań organizacji
Zdolność do interakcji z innymi systemami
Zgodność ze standardami i przepisami prawnymi
Bezpieczeństwo
Niezawodność (sprawność działania)
Dojrzałość - częstotliwość awarii i niepowodzeń powstałych w wyniku błędów w serwisie
Tolerancja błędów - zdolność serwisu do pracy w przypadku wystąpienia błędu
Zdolność do powrotu do normalnej pracy serwisu i możliwość odzyskania danych po wystąpieniu tzw. błędu krytycznego
Użyteczność (przydatność)
Zrozumiałość łatwość opanowania obsługi serwisu
łatwość operowania
Wydajność
Wielkość zużycia przez serwis zasobów typu: inne produkty programistyczne, zasoby sprzętowe, koszty obsługi i konserwacji itp.
Modyfikowalność
Łatwość analizy elementów serwisu, które mają być modyfikowalne
Łatwość wprowadzania zmian
Stabilność - ryzyko wystąpienia nieoczekiwanych problemów w następstwie modyfikacji serwisu
Łatwość testowania
Przenośność (możliwość instalowania i używania serwisu w różnych środowiskach implementacyjnych
Zdolność do adaptacji do różnych środowisk Łatwość instalowania i użytkowania w różnych środowiskach
Zgodność ze standardami
Zastępowalność (użycie serwisu w miejsce innego serwisu)
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz