Wykład o dystrybucji, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 728
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład o dystrybucji, sem IV - strona 1 Wykład o dystrybucji, sem IV - strona 2 Wykład o dystrybucji, sem IV - strona 3

Fragment notatki:

Dystrybucja
Dystrybucja to proces związany z działaniami mających na celu dostarczenie produktów nabywcom zgodnie z ich potrzebami a więc we właściwym czasie i miejscu przy najbardziej dogodnych formach i waruknah dokonywania zakupów i po możliwie najniższych kosztach dla firmy
Funkcje dystrybucji
-fizyczna dystrybucja -zaspokojenie popytu
-kreowanie podaży
-osiągnięcie celów ekonomicznych firmy
-utrzymanie ciągłości produkcji i sprzedaży
- tworzenie i organizowanie procesu informacyjnego
-kontaktowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem
-finansowanie tranzakcji i ponoszenie ryzyka
Elementy dystrybucji:
1.wybór kanałów dystrybucji
2.strategia dystrybucji
3.logistyka marketingowa
Ad1.Kanał dystrybucji
Kanały dystrybucji są ogniwami bezpośredniego lub pośredniego wprowadzenia produktu na rynek, oferowanie ich nabywcom, doprowadzenie do tranzakcji kupna i sprzedaży- Można je rozpatrywać w 3 aspektach-jako:
-drogę którą towar jest przesuwany od producenta do konsumenta
-łańcuch instytucji za pośrednictwem których dokonuje się przepływu towarów usług i informacji na rynku.
-czynności jakie są wykonywane w trakcie procesu dystrybucji
Uczestnicy kanału dystrybucji
1.producent 2.posrednicy
-pośrednicy handlowi- kupuja towary w swoim imieniu i na swój rachunek w celu ich dalszego odsprzedaży nabywając prawo własności (np.hurtownicy detaliści)
-przedstawiciele producenta (agenci handlowi i blokerzy) wystepują w imieniu i na rachunek producenta i za swoje usługi pobierają prowizje przy czym przedstawiciele producenta i agenci handlowi występuja zwykle w imieniu jednego producenta natomiast blokerzy reprezentują różnych producentów
3.nabywcy
Kryteria podziału kanałów dystrybucji
-liczba pośredników (kanały bezposrednie i posrednie)
-liczba szczebli pośredniczych (kanały krótkie i długie)
-liczba pośredników na tym samym szczeblu (kanały wąskiei szeroki)
-znaczenie kanału dla producenta (kanały główne i pomocnicze)
-charakter powiązań (kanały konwekcjonale i zitegrowane)
Wybór kanałów dystrybucji
jest procesem wielofazowym na który składa się następujące decyzje i działania:
-sformuowanie celów dystrybucji
-projektowanie potencjalnych i alternatywnych kanałów dystrybucji
-ocena i analiza alternatywnych kanałów dystrybucji
-wybór kanałów dystrybucji
-ocena i wybór konkretnych pośredników


(…)

….
Logistyka marketingowa jest systemem planowania działania mającym dawać gwarancję ze towar który został zamówiony będzie dostarczony we właściwym czasie i miejscu za pomocą najbardziej właściwego środku transportu najkrótszą drogą i po możliwie najniższych kosztach
Główne problemy decyzyjne logistyki marketingowej
-wybór poziomów (standardu) obsługi nabywców
-określenie liczby i lokalizacji magazynów…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz