Wykład - motywowanie pracowników

Nasza ocena:

3
Pobrań: 420
Wyświetleń: 1792
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - motywowanie pracowników - strona 1 Wykład - motywowanie pracowników - strona 2 Wykład - motywowanie pracowników - strona 3

Fragment notatki:

Zachowania organizacyjne dr Ewa Czarnecka-Wójcik
WYKŁAD NR 8
KWESTIA UMIEJĘTNEGO MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW DO PRACY
Trzy grupy teorii:
Treści - to co się motywuje,
Procesu - jak się motywuje (potrzeby są tylko jednym z elementów motywacji, czegokolwiek oczekuje w wyniku swoich zachowań),
Wzmocnienia - sposoby uczenia się (ludzkie zachowania wynikają z doświadczeń),
Zmienne mające wpływ na motywację:
Cechy indywidualne
Cechy stanowiska
Cechy sytuacji roboczej
Zainteresowania
Zakres uprawnień decyzyjnych
Środowisko pracy:
koledzy,
podwładni,
przełożeni,
Postawy względem:
siebie,
współpracowników,
przełożonych,
stanowiska,
Zakres otrzymanych informacji
Działania organizacyjne:
system motywacji,
kultura organizacyjna,
Potrzeby (np. według skali Maslowa)
Znaczenie informacji dla realizacji celów
Stopień zróżnicowania zadań
Teoria motywacji Maslowa:
(Może służyć za model motywacji kiedy kadra pracownicza dostrzega potrzeby i stwarza warunki)
5. SAMOREALIZACJA
samospełnienie, rozwój, osiągnięcia
WYSOKA SAMOOCENA
szacunek do samego siebie, pozycja, uznanie, niezależność, godność, wolność
3. POTRZEBY SPOŁECZNE
rodzina, przynależność do grupy, aktywność społeczna, miłość, przyjaźń, małżeństwo
2. POTRZEBA BEZPIECZEŃSTWA
bezpieczeństwo, ochrona przed zagrożeniem, ustalony porządek, ład, brak trosk
1. POTRZEBY FIZJOLOGICZNE
głód, pragnienie, sen, ubranie, ciepło, seks
Cechy zaspokajania potrzeb:
potrzeby filologiczne: poprzez płace,
potrzeba bezpieczeństwa: poprzez płace; określone regulaminy, rozporządzenia,
potrzeby społeczne: wciąganie pracowników w procesy rozwiązywania problemów; integrowanie zespołu; kształtowanie dobrej atmosfery współpracy,
wysoka samoocena: wciąganie pracowników w proces podejmowania decyzji; dostarczanie cenionych nagród dla pracowników; stawianie zadań będących swoistym wyzwaniem,
samorealizacja: umiejętne zidentyfikowanie osób, które chcą je zaspokajać (bardzo duża waga dla informacji na temat osiąganych przez siebie wyników; ludzie lubiący brać na siebie problemy i rozwiązania) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz