Satysfaktory i motywatory

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1498
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Satysfaktory i motywatory - strona 1

Fragment notatki:

„ Satysfaktory” i „motywatory” w ujęciu Herzberga, podst. prawidłowości, możliwości i sposoby ich wykorzystywania we współczesnej praktyce. - dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga - 2 czynniki motywujące: czynniki higieniczne (potrzeby fizjologiczne, bezpieczeństwa, szacunku i afiliacji) - gdy są to nie ma niezadowolenia, a gdy ich nie ma jest niezadowolenie i motywatory (potrzeby afiliacji, uznania, samorealizacji) - gdy są to jest zadowolenie, gdy ich nie ma to brak zadowolenia. szczególne zadowolenie : konstruktywne osiągnięcia, uznanie, praca jako wartość sama w sobie, odpowiedzialność, zauważalne postępy, osobisty rozwój brak zadowolenia : ścisły nadzór, biurokratyczna kultura zarządzania, niewłaściwe relacje ze zwierzchnikami, złe warunki pracy, niska płaca, niski status wykonywanej pracy, niewłaściwe stosunki ze współpracownikami i podwładnymi, brak poczucia bezpieczeństwa zatrudnienia
Wg Herzberga łatwiej jest motywować ludzi, gdy występują czynniki higieniczne (satysfaktory), co sprawia, że ludzie nie są niezadowoleni i sfrustrowani. Działania wzbogacające pracę - sprzyjające motywacji:
częste dostarczanie pracownikom informacji zwrotnych dot. ich wyników pracy
zapewnienie możliwości, by pracownicy doświadczali rozwoju psychologicznego
zapewnienie pracownikom możliwości samodzielnego tworzenia programu swojej pracy
wprowadzenie odpowiedzialności pracowników za pewną część kosztów przedsiębiorstwa
elastyczność hierarchii menedżerskiej (otwarta komunikacja)
rozliczanie pracowników z wyników pracy
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz