To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi prof. zw. dr hab. Janusz Strużyna
Wykład 3
Model uczenia
W modelu uczenia się istotne są wspólna kultura sieć kluczowych kompetencji.
Jest wskazane, aby funkcjonalna synergia wzmacniała zdolności konkurencyjne. Takie wymaganie stoi także przed wprowadzającymi do organizacji zasoby ludzkie. Dla osiągnięcia odpowiedniego poziomu globalnej konkurencyjności potrzebne jest zwracanie uwagi na: dobrze rozwijane kompetencje, organizacyjną kulturę, która wychowuje w duchu stałego doskonalenia
zdolność do wychodzenia z przestarzałych linii i wchodzenie w nowe przedsięwzięcia. Wkład zarządzania zasobami ludzkimi tworzy warunki do równoczesnego wykorzystania ciągłości i elastyczności, zmiany i podtrzymywania wykształconych umiejętności. Kompetencje, które są źródłem przewagi konkurencyjnej muszą być:
Heterogeniczne rozmieszczone w przemyśle
Niemożliwe do zakupienia i sprzedaży w warunkach rynkowych i przy mniejszym poziomie wartości marginalnej
Kosztowne lub trudne do kopiowania
Składowa kompetencja (Component competence)
Lokalne umiejętności, wiedza (skills, knowledge, abilities), które tworzą fundament codziennych sposobów rozwiązywania problemów
Architekturalna kompetencja
Zdolność do wykorzystania składowej kompetencji, do rozwijania, odnawiania kompetencji, integrowania efektywnego kompetencji składowychi Unikalne zdolności to:
Zbiór (kolekcja) wąsko zdefiniowanych kompetencji,
pokrywających się z efektywnymi organizacyjnymi rutynami, które razem (poprzez mechanizmy i struktury organizacyjne)wpływają na to jak pracuje się jako całość
Jak budować kompetencje
Zebrać załogę i zapytać, a potem sprawdzić wśród klientów
Wyprowadzić od misji
Wyprowadzić z KCS (co nam daje przewagę konkurencyjną?)
Kompetencje menedżerskie -
jakość pracy
wykazuje troskę i odpowiedzialność za efekty i jakość pracy podwładnych
eliminuje możliwości powstawania błędów, potrafi zauważyć i skorygować nieprawidłowości w pracy podwładnych świadomość kosztów
efektywnie zarządza budżetem swojej komórki na bieżąco kontrolując poziom kosztów
poszukuje sposobów obniżania kosztów w obrębie swojej komórki, zachowując wysoką jakość pracy otwartość na zmiany
rozumie i aktywnie wspiera zmiany wprowadzane w obrębie kierowanej przez siebie komórki / zespołu
(…)
… badań terenowych / Monika Kostera. - Warszawa : PWN, 2005
Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana: model wartości konkurujących / Kim S. Cameron, Robert E. Quin. - Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2003
Kultura organizacyjna / Czesław Sikorski. - Warszawa : C.H. Beck, 2002Kultura organizacyjna - duch organizacji / Bogdan Nogalski i zespół. - Bydgoszcz : TNOiK : Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, 1998
Kultura organizacyjna w instytucji / Czesław Sikorski. - Łódź : Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1990
Kultura organizacyjna przedsiębiorstw : studium procesu zmian zarządzania / Mariusz Bartnicki, Roman Kryś, Jan Stachowicz ; Polska Akademia Nauk. - Wrocław : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1988 Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa / Bogusław Wiernek. - Kraków : Text, 2000 Kultura w organizacji: identyfikacja kultur znanych firm / Lidia Zbiegień-Maciąg. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2002
Kulturowa zmienność organizacji / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002
Kulturowe uwarunkowania doskonalenia menedżerów / Agnieszka Sitko-Lutek. - Lublin : Wydaw. UMCS, 2004
Kultury i organizacje / Geert Hofstede. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2000 Ludzie nowej organizacji / Czesław Sikorski. - Łódź : Wyd. UŁ, 1998
Organizacje w ruchu / Ewa Masłyk-Musiał. - Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2003
Postmodernizm w zarządzaniu / Monika Kostera. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1996
Procesy kulturowe w organizacjach : koncepcja, badania i typologia kultur organizacyjnych / Łukasz Sułkowski. - Toruń; Łódź : Dom Organizatora, 2002
Różnice…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)