Wykład - Menadżer jako realizator procesu zarządzania

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 455
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Menadżer jako realizator procesu zarządzania - strona 1 Wykład - Menadżer jako realizator procesu zarządzania - strona 2

Fragment notatki:

Wykład 3 "Menadżer jako realizator procesu zarządzania" 1. Przedyskutować różnice pomiędzy kierowaniem, zarządzaniem i
przewodzeniem oraz wynikające z tego wnioski praktyczne dla menedżerów.
2. Przedyskutować problematykę przywództwa charyzmatycznego w kontekście
organizacyjnym.
3. Wymienić i omówić rodzaje umiejętności i kwalifikacji
kierowniczych.
4. Omówić i przedyskutować role kierownicze pod kątem procesu
zarządzania.
5. Wymienić i przedyskutować nowe wyzwania wobec kierowania w nowoczesnej
gospodarce.
6. Scharakteryzować profesjonalny wymiar roli kierowniczej.
1. Przedyskutować różnice pomiędzy kierowaniem, zarządzaniem i
przewodzeniem oraz wynikające z tego wnioski praktyczne dla menedżerów.
Słowo „kierownik” określa osobę, która jest odpowiedzialna za funkcjonowanie danej struktury organizacyjnej tj. za realizację jej celów.
W związku z tym kierownik jest uprawniony do planowania, organizowania i kontrolowania pracy zespołu, którym kieruje oraz do zarządzania środkami, jakimi dysponuje dla realizacji poszczególnych zadań
Terminem „przywódca” określa się osobę, posiadającą zdolność oddziaływania na ludzi, że są oni skłonni podążać za nim bez przymusu, odpowiadając swoim zachowaniem na jego wezwanie i zawarte w nim argumenty lub ze względu na szczególne umiłowanie jego osoby, przechodzące niekiedy w stan uwielbienia.
Funkcje przywódców:
- umie połączyć cele organizacji z celami indywidualnymi poszczególnych pracowników
- potrafi rozbudzić entuzjazm w samym sobie, prezentować postawę, która staje się następnie źródłem wewnętrznej motywacji osób, postępujących za nim
- umie wydobyć z ludzi to, co w nich najlepsze
Różnice pomiędzy kierownikiem i przywódcą:
- przywódca myśli długofalowo
- przywódca nie ogranicza swoich zainteresowań do zakresu jednostki organizacyjnej, którą kieruje
- przywódca przywiązuje dużą wagę do wizji, wartości i motywacji
- przywódca nie akceptuj aktualnego stanu rzeczy
- przywódca posiada szczególne umiejętności radzenia sobie ze sprzecznymi potrzebami różnych składowych organizacji
Kierowanie a zarządzanie - Kierowanie odnosi się do ludzi, a zarządzanie - ma zastosowanie do rzeczy.
2. Przedyskutować problematykę przywództwa charyzmatycznego w kontekście
organizacyjnym.
- Duża pewność siebie(wysoka i lekko zawyżona samoocena) - Zasilony motyw dominowania - Wysoka motywacja wywierana wpływu na innych( zmieniania ich wartości i postaw) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz