człon kierowniczy - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 728
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
człon kierowniczy - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

Człon kierowniczy - doprowadzenie do koordynacji działań systemu organizacji.
Hierarcha kierownicza - szczebel nadrzędny, średni, podrzędny.
Obszary funkcjonalne:
przewidywanie, organizowanie, wydawanie poleceń, koordynacja, kontrola
organizowanie - tworzenie struktur zmian
przywództwo - takie oddziaływanie przełożonego na podwładnego
Szczebel zarządzania
Funkcje kierownicze
Planowanie
Organizowanie
Przewodzenie
Kontrola
Najwyższy
28%
36%
22%
14%
Średni
13%
33%
26%
12%
Najniższy
15%
24%
51%
10%
Warunki skutecznego kierowania:
reprezentowanie odpowiedniej postawy
posiadanie władzy
posiadanie umiejętności wypełniania funkcji kierowniczych
posiadanie chęci kierowania
Postawa menedżera:
asertywność
kreatywność
przedsiębiorczość
Kreatywność - nie przesądzać z góry, nie szufladkować, poszukiwać najlepszego rozwiązania, uwzględnić warunki w jakich powstał problem, utrzymać właściwy stosunek do siebie i do współpracowników, poszukiwać nowych możliwości.
Przedsiębiorczość - przejawianie inicjatywy, podejmowanie nowych działań pod wpływem własnego impulsu, zdolność do rozpoczynania i kontynuacji nie wypróbowanych jeszcze projektów, gotowość do wykorzystania pojawiających się szans, poszukiwanie zmian i reagowanie na nie.
Źródła posiadania władzy:
pozycja w hierarchii
kwalifikacje
autorytet
posiadanie informacji
kontrola nad zasobami
uczucia
10 podstawowych ról kierowniczych:
Interpersonalna
Reprezentant
Przywódca
Łącznik
Informacyjna
Obserwator
Propagator
Rzecznik
Decyzyjna
Przedsiębiorca
Przeciwdziałający zakłóceniom
Dysponent zasobów
Negocjator
Ze względu na dziedzinę działalności menedżerów dzielimy na:
odpowiedzialnych za realizację określonych funkcji, np. technicznej, finansowej, marketingu
Umiejętności menedżera można podzielić na:


(…)

… na:
odpowiedzialnych za realizację określonych funkcji, np. technicznej, finansowej, marketingu
Umiejętności menedżera można podzielić na:
koncepcyjne (zarządcze) - zdolności integrowania interesów i celów organizacji
społeczne - zdolności kształtowania właściwych relacji między ludźmi
techniczne - zdolności posługiwania się wiedzą z określonej specjalności
W świetle poglądów klasyków nauki o zarządzaniu zależności…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz