Wykład - Logistyka dystrybucji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1141
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Logistyka dystrybucji  - strona 1 Wykład - Logistyka dystrybucji  - strona 2 Wykład - Logistyka dystrybucji  - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 4
Temat: Logistyka dystrybucji - struktura kanałów dystrybucji.
Aby kanał dystrybucji można było nazwać system, musi on spełniać 5 kryteriów:
Musi istnieć zespół współpracujących ze sobą instytucji
Przedsiębiorstwo - traktowane jako podmiot nastawiony na zysk
Musi mieć cel, który wykracza poza cele indywidualne członków realizujących różne działania w kanale
Cel może być różny:
Społeczny
Ekonomiczny
Utylitarny
Może ich być wiele oraz mogą się nakładać na siebie
Kanał musi obejmować sekwencje czynności; Np. zamówienia płyną do dostawcy, produkty zaś w kierunku rynku
Od źródła do ujścia lub w drugą stronę
Występuje sekwencja czynności oparta na przepływie
W kanale musi zachodzić kilka różnych typów przepływów równocześnie
Typy przepływów:
Informacji
Produktów
W kanale mogą występować również zaburzenia, przepływ nie musi być linearny (idealnie prosty)
Można porównać to do:
Prawa przepływów gazów i cieczy Bernouliego - między dwoma blokami następuje zawsze większy przepływ
Rzeka - największy przepływ jest tam gdzie jest „bystrze
Szumy informacyjne - informacja zostaje przekształcona tak, że od wejścia do wyjścia się zmienia.
Kanały nie są jednorodnym elementem
Musi występować efekt synergiczny (1+1=3) dzięki koordynacji indywidualnych decyzji poszczególnych członków kanału
Suma jest większa niż suma składników
Dlaczego trzeba więcej wyjąć na końcu niż na początku?
Wtedy działanie jest efektywne a jeśli nie, to nie zachodzi rozwój.
Nie ma zjawiska ujemnej synergii, może ona wynieść, co najmniej 0 - wtedy działania w kanale to kompletny chaos - zastosowanie ma wtedy tylko teoria chaosu.
Efekt synergii pozwala tworzyć kryteria do pomiaru efektywności.
Kanał konwencjonalny:
Producent Hurtownik Detalista Konsument
Producent - funkcje:
Projektowanie - już na tym etapie to jest bardzo istotne
Wykonywanie, - kto co konkretnie będzie robił, trzeba przypisać funkcje każdemu z podmiotów
Tworzenie marki - jak będziemy postrzegani, jak będziemy budować image marki.
Ustalanie cen - zanim ją ustalimy musimy określić poziom kosztów.
Promocja - trzeba psychologicznie oddziaływać, że to coś jest w ramach promocji, Np. rodzina Pana dr kupuje pizzę tylko, jeśli jest z sosami i Colą ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz