Wykład - Faza instrumentalna

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 511
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Faza instrumentalna - strona 1 Wykład - Faza instrumentalna - strona 2 Wykład - Faza instrumentalna - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu prof. dr hab. Krystyna Śliwińska
Wykład 6
Faza instrumentalna
produkt-może nim być przedmiot, usługa, czynność, osoba, miejsce, organizacja, idea
osoba i jej kwalifikacje znalazły popyt na rynku( mam pomysł na business, jak ktoś chce go zrealizować to jest to produkt). Wszystko co można znaleźć na rynku i co znajdzie nabywcę jest produktem.
Teodor Levitt- ludzie nie kupują produkt, ale oczekiwane korzyści; konkurencja nie polega na wytwarzaniu produktu, ale na dodawaniu do produktu dodatniej usługi, opakowanie, reklamę, sposób dostarczenia
produkt- swoista synteza tego co sprzedawca oferuje na rynku, a nabywca dostrzega
POZIOMY PRODUKTU
produkt centralny, główny = rdzeń produktu, to co podst. zapotrzebowaniu
produkt namacalny= styl, marka, charakterystyka, poziom jakości
produkt globalny-gwarancje, rękojmie, dostarczenie, kredyty, usprawnienia, serwisy
Podstawowa kategorią jest jakość produktu- bardzo ważny element walki konkurencyjnej.
Jakość- ogół właściwości obiektu wiążący się z jego zdolnością do zaspakajania potrzeb stwierdzonych i oczekiwaniach.
Występują dwa aspekty jakości:
jakość projektu(typu)- stopień doskonałości produktu w porównaniu z wymaganymi(są zawarte w umowie lub należy je zbadać)
jakość wykonania (zgodności)- stopień zgodności poszczególnych jednostek wytworzonego wyrobu z przyjętym za podstawę wzorcem(projektem)
Transformacja gospodarcza Polski wiąże się z różnymi dolegliwościami życia rodzin, więc potrzebna jest wiedza o tym w jakich fazach życia rodziny pomoc polityczna , społeczna jest niezbędna i w jakiej ilości.
Informacja o tym , w której fazie życia znajduje się gospodarstwo domowe i jakie ma potrzeby ma znaczenie dla polityki społecznej, co decyduje o uruchomieniu środków - świadczeń obligatoryjnych i doraźnych.
Wyrób, opakowanie, oznakowanie-część w ustawie, część dowolnie reklamować możemy tylko te części produktu
Część informacji jest obowiązkowa na oznakowaniu:
- nazwa produktu
- nazwa producenta + adres lub marka (gdy jest znany)
- inf. do prawidłowego użytkownika
Każda branża ma obowiązkowe różne rzeczy
Żywność ma 16 pkt., które muszą być zawarte na oznakowaniu.
Różne systemy zarządzania jakością, nowe podejście: wg serii norm ISO 9000 dotyczą zasad organizacji przedsiębiorstwa. Odpowiednia jakość produktu lub usługi. Dotyczy organizacji firmy:
jakość powstaje we wszystkich procesach czyli odpowiedzialni są za nią wszyscy, którzy przy nim pracują (magazynier, projekt itd.)
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz