To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
DYSTRYBUCJA
Dystrybucja jest tym narzędziem marketingu, które ostatecznie łączy producenta (a ściślej - jego produkty) z konsumentem. Dystrybucja stanowi działalność zorientowaną na osiąganie zysku, która obejmuje planowanie, organizowanie i kontrolowanie sposobu przemieszczania gotowych produktów z miejsc ich wytworzenia do miejsc sprzedaży finalnym nabywcom. W marketingu między narodowym charakterystyczne dla dystrybucji jest to, że ostateczny odbiorca znajduje się poza granicami kraju macierzystego firmy. Nie oznacza to, że produkt fizycznie musi przekraczać granice. Przedsiębiorstwo może bowiem produkować swoje wyroby - np. po dokonaniu inwestycji bezpośredniej w innym państwie. Jednak i w takim przypadku firma będzie podejmować decyzje dotyczące sposobów dostarczenia produktów konsumentom, z tym że działania dystrybucyjne będą organizowanie w obszarze jednego, obcego kraju.
Sprawny system dystrybucji produktów pozwala firmie na realizowanie jej celów marketingowych. System ten musi więc być elastyczny, by można było go modyfikować w zależności od zmieniających się warunków otoczenia. Jest to o tyle istotne, że planowanie i tworzenie dystrybucji na rynku zagranicznym wymaga uwzględnienia większej liczby zmiennych niż w przypadku rynku macierzystego. Liczba ta wzrasta wraz z wkraczaniem przedsiębiorstwa do kolejnych państw. W każdym kraju panują inne warunki otoczenia, co zmusza firmy do modyfikowania wdrożonych gdzie indziej rozwiązań w zakresie dystrybucji.
Kluczowe decyzje w zakresie dystrybucji dotyczą wyboru kanałów dystrybucji (kanałów marketingowych). Kanał dystrybucji tworzą grupy wzajemnie zależnych od siebie organizacji, które uczestniczą w procesie umożliwiania użytkowania lub konsumpcji dobra lub usługi.Do podstawowych funkcji pośredników w kanałach dystrybucji na rynkach międzynarodowych należą:• koordynacja i łączenie popytu zgłaszanego przez konsumentów na rynkach międzynarodowych z podażą produktów oraz zmniejszenie asymetrii wynikającej z różnic kulturowych w negocjacjach handlowych między kupującymi a producentami;• ochrona kupujących i sprzedających przed „łatwymi” rozwiązaniami wynikającymi z nieznajomości otoczenia kulturowego;• redukcja kosztów zawierania transakcji;• pomoc w nawiązywaniu kontaktów między producentami i nabywcami oraz w budowaniu relacji z konsumentami;• fizyczna dystrybucja produktów
Decyzje dotyczące wyboru systemu dystrybucji należą do bardzo złożonych i kompleksowych. Tworzą względnie trwałe powiązania przedsiębiorstwa z innymi podmiotami rynku, przesądzają o stopniu penetracji rynku i mają wpływ na osiągane wyniki ekonomiczne. Wymagają uwzględnienia szeregu czynników, zarówno zewnętrznych, wynikających z otoczenia, jak i wewnętrznych mających swe źródło w potencjale i koncepcji działania przedsiębiorstwa.
(…)
… komputerowe, standardy (zunifikowane protokoły transmisyjne i standardy elektronicznej wymiany danych) oraz integracja oprogramowania przedsiębiorstwa - dzięki czemu możliwa jest elektroniczna wymiana danych (Electronic Data Interchange). EDI oznacza transfer danych o określonej strukturze, w postaci uzgodnionego standardowego komunikatu, między dwoma systemami komputerowymi drogą elektroniczną. (W Stanach Zjednoczonych - uważanych za lidera elektronicznej wymiany danych - technika ta jest stosowana w praktyce od 1977 r., w Europie - w Wielkiej Brytanii - od końca lat 70-tych). Znaczne przyspieszenie przepływu informacji będącego jednym z warunków ECR związane jest z rozwojem Internetu (połowa lat dziewięćdziesiątych). Komunikacja możliwa dzięki połączeniu komputerów w sieć pozwala tworzyć dwustronną, trwałą…
…, jako globalna strategia zarządzania łańcuchem dostaw towarów częstego zakupu polega na zastąpieniu zauważalnej dotychczas konkurencji w tym zakresie systemem ścisłej współpracy istniejących partnerów w celu spełnienia wymagań klienta w sposób lepszy, szybszy i przy mniejszych kosztach. W definicji tej zawarte są dwie fundamentalne przesłanki koncepcji ECR-u, czyli skupianie się na kliencie, oparte…
… przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,* rozwiną się centra logistyczne organizowane i prowadzone przez wyspecjalizowane w tym zakresie przedsiębiorstwa, które na zlecenie realizują różnego rodzaju usługi (magazynowanie, oznaczanie kodem kreskowym, paletyzacja, zarządzanie zapasami itp.),* nastąpi zwiększenie intensywności kooperacji i umacniania więzi z partnerami rynkowymi producentów (budowanie trwałych…
… między producentem a komisantem zazwyczaj znajdują się zapisy dotyczące odpowiedzialności za wady produktów, zwrotu kosztów poniesionych przez pośrednika czy kwestii związanych z ubez pieczeniem towaru.Konsygnator jest pośrednikiem mającym swoją siedzibę oraz skład towarów za granicą (jest to w zasadzie rozszerzenie umowy komisu o umowę składu). Dzięki temu konsygnator może dostarczać produkty zagranicznym nabywcom…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)