Wykład - Biblioteka GDI+

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 917
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Biblioteka GDI+ - strona 1 Wykład - Biblioteka GDI+ - strona 2 Wykład - Biblioteka GDI+ - strona 3

Fragment notatki:

Wprowadzenie do programowanie gier dr Grzegorz Filipczyk
Wykład 1
Biblioteka GDI+
GDI - Graphical Device Interface
GDI platformy Win32 oferuje bogaty zestaw klas obsługujących rysowanie. Klasy te mogą zostać zastosowane do oprogramowania zagadnień graficznych. Przygotowane z zastosowaniem GDI aplikacje charakteryzują się niezależnością od warstwy sprzetowej GDI+
Opracowany na podstawie GDI zbiór klas do obsługi rozwiązań graficznych dla technologii .NET
GDI+ w porównaniu do klasycznego GDI został rozbudowany i uzupełniony w celu uzyskania lepszej wydajności i prostoty wykorzystania
Klasa Graphics
Klasa System.Drawing.Graphics dostarcza funkcjonalności pozwalającej na rysowanie elementów graficznych (powierzchni do rysowania, układu współrzędnych, narzędzi do rysowania) Jako źródło obiektów klasy Graphics zazwyczaj jest któreś ze zdarzeń:
Paint,
PaintValue,
BeginPrint,
EndPrint, PrintDocument.PrintPages Do utworzenia obiektu klasy Graphics nie można użyć konstruktora
Można do tego uzyć innych metod klasy Graphics (np. FromHwnd()) lub metod klasy Control (np. CreateGraphics())
Metoda CreateGraphics
public Graphics CreateGraphics() Tworzy obiekt klasy Graphics dla kontrolki
Metoda ta jest dziedziczona przez wszystkie klasy kontrolek po klasie bazowej Control Metoda FromHdc
public static Graphics FromHdc(IntPtr hdc)
public static Graphics FromHdc(IntPtr hdc, IntPtr hdevice)
Tworzy obiekt klasy Graphics na podstawie wskazanej referencji do kontekstu urządzenia platformy Win32
Metoda FromImage()
public static Graphics FromImage(Image image) Tworzy obiekt klasy Graphics na podstawie obiektu graficznej platformy .NET Metoda FromHwdn()
public static Graphics FromHwnd(IntPtr hwnd)
Tworzy obiekt klasy Graphics na podstawie właściwości Hendle okna, formularza lub kontrolki
Zdarzenie Paint
Zdarzenie Paint jest wywoływane zawsze gdy formularz lub kontrolka musi zostać odrysowane lub gdy wywołana została metoda Invalidate() obiektu kontrolki
Metoda Invalidate()
public void Invalidate() public void Invalidate(Rectangle rectangle) Generuje żądanie wywołania zdarzenia Paint. Wersja bezparametrowa wymusza przerysowanie całej kontrolki. Wersja pobierająca obiekt klasy Rectangle wymusza przerysowanie obszaru kontrolki
Operacje grafiki 2D
Za pomocą metody klasy Graphics można na ekranie wyrysować:
Eleipse, okrąg - DrawEllipse(), FillEllipse()
Wycinek okręgu - DrawPie(), FillPie()
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz