Wykład - Atos Original

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 854
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Atos Original - strona 1 Wykład - Atos Original - strona 2 Wykład - Atos Original - strona 3

Fragment notatki:

\
ATOS GLOBAL WORKPLACE SERVICES. DZIAŁALNOŚĆ W POLSCE
1. Atos Origin (AO) jest znaczącym na europejskim rynku dostawcą usług IT - w 2005 r. roczne obroty firmy wyniosły 5.5 mld euro, co plasowało ją w pierwszej piątce dostawców usług IT na świecie (wraz z IBM Global Services, EDS, Capgemini i Accenture). Firma powstała w październiku 2000 r. w wyniku połączenia francuskiej korporacji Atos i holenderskiego Origin. Dwa lata później Atos Origin przejął holenderski i brytyjski oddział KPNG Consulting, a w 2004 r. wzmocnił się poprzez przejęcie Schlumberger Sema. W 2006 r. Atos Origin zatrudniał ponad 47 000 pracowników w 40 krajach na całym świecie. Ponad 60% przychodów firma czerpie z wieloletnich kontraktów outsourcingowych oraz wspierania aplikacji dla dużych międzynarodowych klientów. Atos Origin jest jedną z niewielu firm dostarczających rozwiązania dla biznesu w myśl zasady „design, build and operate” poprzez trzy linie serwisowe:
Atos Consulting™ — świadczy szeroki zakres innowacyjnych usług typu „end-to-end”, począwszy od wspierania strategii rozwoju po decyzje technologiczne, bazując przede wszystkim na pragmatycznym podejściu do potrzeb klienta. System Integration — przekształca architekturę informatyczną firmy w nowoczesny, wydajny system biznesowy, integrując nie tylko nowe rozwiązania, ale także istniejące (niekiedy przestarzałe) systemy. AO tworzy, wdraża i wspiera systemy, które pozwalają rozwijać strategię biznesową klienta. Bliska współpraca z partnerami strategicznymi, takimi jak SAP, Oracle czy Siebel, pozwala firmie rozwijać i wdrażać rozwiązania opierające się na najnowocześniejszych technologiach.
Managed Operations (MO) — zarządza podstawową infrastrukturą informatyczną klienta, udostępnia własne centra komputerowe, wspiera farmy serwerów, sieciowe systemy komunikacyjne oraz zapewnia pomoc użytkownikom systemów komputerowych, aplikacji i komputerów osobistych. MO dysponuje globalną infrastrukturą umożliwiającą ciągłość dostarczania usług tzw. 7x24 w modelu „follow the sun”. W codziennych zadaniach stosowana jest własna, opracowana na bazie ITIL, metodologia Continuous Service Delivery Model (CSDM). Pozwala ona na zachowanie wysokiej jakości serwisu niezależnie od miejsca, z którego jest dostarczany oraz niezależnie od miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Managed Operations świadczy również usługi z zakresu BPO oraz wyspecjalizowane usługi przetwarzania danych. Jest także jednym z najważniejszych dostawców rozwiązań na europejskim rynku obsługi kart płatniczych.
Ponad 85% obrotu firmy generowane jest na rynku europejskim (głównie we Francji, w krajach Beneluksu i w Wielkiej Brytanii). Managed Operations wypracowuje około 51% obrotów, 41% przypada na

(…)

… nowe, korzystne połączenia do Warszawy, tanie linie lotnicze prowadziły rozmowy w sprawie otwarcia bezpośrednich połączeń do Londynu, Berlina i innych portów lotniczych Europy. Pozostały do wykonania dwa zadania ― znalezienie powierzchni biurowej w budynku spełniającym odpowiednie wymagania bezpieczeństwa oraz przeprowadzenia rekrutacji i przeszkolenie personelu dla pierwszej fazy projektu (około 30…
… i wykonanie modernizacji wentylacji, zasilania, oświetlenia, instalacja okablowania strukturalnego, umeblowanie i wyposażenie biura oraz zakup, instalacja i konfiguracja infrastruktury IT, zostały wykonane w przeciągu trzech miesięcy (znaczną część tego czasu pochłonęło uzyskanie odpowiednich pozwoleń) i pod koniec lutego 2005 r. pierwsi pracownicy rozpoczęli prace w nowym biurze.
Dużo poważniejsze zadania…
… w specjalistycznych szkoleniach i pozdawało egzaminy certyfikujące. Od roku 2005 bydgoski AO (we współpracy z Altkom Akademia) realizuje program wykorzystania środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do połowy 2006 r. wartość szkoleń zrealizowanych w ramach tego programu przekroczyła 130 tys. złotych. W sumie w latach 2005-2006 członkowie zespołu AGWS zdali 24 egzaminy certyfikujące Microsoft…
… (26%). Wśród klientów wymienić można: ABN AMRO, Akzo Nobel, Alstom, BNP, Paribas, BP, Ericsson, EDF, Euronext, Fiat, France Telecom, ICI, ING, KPPN, Lucent, Philips, Renault, Royal Bank of Scotland, Saudi Aramco, Schlumberger, Shell, Telecom Italia, UBS, Unilever, Vivendi Universal i Vodafone.
Polska filia Origin została założona w Warszawie w grudniu 1997 r. i początkowo zajmowała się głównie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz