Wykład - Analiza SWOT

Nasza ocena:

3
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1589
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Analiza SWOT - strona 1 Wykład - Analiza SWOT - strona 2 Wykład - Analiza SWOT - strona 3

Fragment notatki:

E-biznes prof. zw dr hab. Inż. Celina Olszak
Wykład 7
Analiza SWOT
Obejmuje analizę czynników:
zewnętrznych (szans i zagrożeń), które wpływają na funkcjonowanie organizacji, a nad którymi nie ma kontroli,
oraz analizę wewnętrzną (silnych i słabych stron), czyli aktualnego potencjału prowadzonej działalności i możliwości rozwojowych niezależnych od otoczenia. Wynikiem analizy SWOT powinno być wyznaczenie obszarów i kierunków rozwoju systemów e-biznesu, które pozwolą wykorzystać szanse i mocne strony oraz pokonać słabości i zagrożenia.
Technika BSC
Umożliwia monitorowanie działań organizacji i ich ocenę z wykorzystaniem czterech perspektyw: klienta, finansów,
procesów wewnętrznych
oraz nauki i wzrostu.
W każdym z wymienionych wymiarów wyszczególnia się:
Cele
Miary realizacji celów
Wartość bieżącą i oczekiwaną poszczególnych miar realizacji celów
Analiza wymagań użytkowników
Celem analizy jest zidentyfikowanie potrzeb użytkowników serwisu internetowego (klientów, dostawców, kooperantów)
Etapy analizy:
Analiza profili użytkowników,
Zdefiniowanie funkcji serwisu Uszczegółowienie rozwiązań technicznych przyjętych w fazie strategicznej
Opracowanie scenariusza testowego i oceny serwisu
Opracowanie planu kampanii reklamowej serwisu
Weryfikacja harmonogramu i budżetu, przyjętych w fazie strategicznej
Etapy analizy użytkowników:
Zidentyfikowanie grup użytkowników,
Ranking ważności poszczególnych grup
Zidentyfikowanie najważniejszych potrzeb informacyjnych dla każdej grupy
Weryfikacja i rozwijanie potrzeb przez reprezentantów poszczególnych grup
Analiza demograficzna użytkowników
Wiek
Płeć
Przychody
Wykształcenie
Styl życia
Etap życia
Pochodzenie etniczne i kulturowe
Oczekiwania użytkowników
Chcą kontrolować swoje zachowania i działania w serwisie
Oczekują spersonalizowanej oferty
Oczekują łatwej, intuicyjnej nawigacji po serwisie
Chcą porównywać produkty
Wymagają kompleksowej informacji o produkcie
Ignorują lub negatywnie reagują na reklamę
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz