To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
E-biznes prof. zw dr hab. Inż. Celina Olszak
Wykład 8
Analiza psychologiczna użytkowników
Typ osobowości
Przekonania religijne
Poglądy i postawy
Postrzeganie (percepcja)
Techniki analizy użytkowników i badania ich potrzeb:
Analiza dokumentacji,
Wywiad,
Ankieta,
Obserwacja
Projektowanie logiczne i graficzne serwisu
Projektowanie logiczne serwisu obejmuje:
Projektowanie struktury serwisu (wyodrębnienie wszystkich stron i powiązań pomiędzy nimi)
Projektowanie układu i zawartości każdej ze stron
Projektowanie sposobu nawigacji po każdej stronie i w całym serwisie
Struktura serwisu:
Struktura: wąska i głęboka lub szeroka i płytka
Model serwisu może mieć układ:
Grup użytkowników
Metafor (odwoływanie do znanych pojęć, obiektów)
Zadań (np.. Przeglądanie oferty, zamawianie itp..)
Kategorii (np.. Produkty, usługi)
Projektowanie układu i zawartości stron serwisu
Opracowanie zawartości informacyjnej każdej ze stron (zwięzła, spójna treść)
Zdefiniowanie stałych elementów na stronach (tytuł serwisu, identyfikator serwisu, licznik odwiedzin itp.
Wybór formatu strony (jednolity, zróżnicowany)
Zdefiniowanie rozwiązań w zakresie różnych wersji językowych serwisu (budowa odrębnych serwisów w różnych językach, podział każdej strony na sekcje językowe itp.)
Określenie dla każdej strony jej rozmiaru
Wybór układu poszczególnych stron (każda strona składa się z pojedynczego zbioru HTML, każda strona składa się z kilku ramek, z których każda opracowana jest w innym zbiorze HTML)
Projektowanie nawigacji
Cel nawigacji: ułatwiać dostęp do wszystkich zasobów serwisu
Menu - najczęściej stosowany system nawigacji
Reguły przy opracowywaniu menu:
Menu tekstowe, przyciski, obrazki,
Wyróżniony tekst (zmienia się kolor przy wyborze)
Pozycja menu na stronie (dowolność, ale często jest to góra lub lewa strona)
Liczba poziomów (ograniczyć do 7)
Liczba opcji w menu (wskazane ograniczenie do 7)
Nazwy pozycji w menu (jasne nazwy np.. Strona główna, o nas, kontakt itp.)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)