To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład 3
Analiza ekonomiczna Weryfikacja POMYSŁÓW w oparciu o kryteria ekonomiczne.
Szacunkowa ocena atrakcyjności oferty ( przewidywana wielkość sprzedaży, kosztów i oczekiwanych zysków).
Opracowanie prototypów:
Testowanie techniczne (zgodność projektu z przyjętym wzorcem pod względem parametrów wytrzymałościowych)
Testowanie marketingowe (ocena konsumencka dotycząca preferencji względem produktu, możliwości zaspokojenia potrzeby za pomocą produktu)
Test marketingowy Poznanie reakcji nabywców na produkt w warunkach rzeczywistych. Pozwala na ustalenie i dobór metod i technik marketingowych do aktywizacji sprzedaży nowego produktu.
Komercjalizacja produktu Produkt wprowadzony jest na cały rynek. Opracowywany jest plan marketingowy dla nowego produktu(obejmuje ustalenie harmonogramu sprzedaży produktu w określonym czasie z ustaleniem regionów sprzedaży, jak też nakładów na działalność marketingową i rozdysponowaniem środków na działania promocyjne).
Cykl życia produktu Obejmuje poszczególne fazy sprzedaży rynkowej produktu, począwszy od fazy wprowadzenia na rynek, poprzez fazę wzrostu, dojrzałości i spadku.
Faza wprowadzenia:
Jest to faza pierwsza w cyklu życia produktu, obejmuje okres, w którym popyt na dany produkt nie został jeszcze ukształtowany. Przedsiębiorstwo ponosi duże nakłady marketingowe na rozwój kanałów dystrybucji i działania promocyjne, związane z budowaniem świadomości marki.
Faza wzrostu:
Obejmuje okres, kiedy produkt jest już akceptowany przez potencjalnych i faktycznych nabywców, następuje powolny wzrost sprzedaży produktu i zysków generowanych ze sprzedaży. Przedsiębiorstwo ponosi nadal wysokie nakłady marketingowe, w szczególności promocyjne, związane z budowaniem preferencji względem marki.
Faza dojrzałości:
Obejmuje etap, kiedy przedsiębiorstwo osiąga najwyższy poziom rentowności ze sprzedaży produktu. W fazie tej osiągane jest tzw. apogeum sprzedaży, czyli punkt nasycenia rynku danym produktem.
W punkcie tym osiągany jest też najwyższy poziom zysków i po przecięciu tego punktu, sprzedaż i zyski zaczynają powoli spadać. Następuje ożywienie konkurencyjne i podejmowane są przez przedsiębiorstwo działania marketingowe, związane z wydłużeniem tej fazy rozwoju sprzedaży. Mogą one dotyczyć samego produktu( modyfikacje) lub też rozszerzenia kanałów sprzedaży, modyfikacji ceny lub promocji.
Faza spadku:
Stanowi 4 fazę w cyklu życia i obejmuje etap, w którym następuje powolny spadek sprzedaży i popytu rynkowego. Produkt jest sukcesywnie wycofywany z rynku.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)