Wykład (7)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 931
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład  (7) - strona 1 Wykład  (7) - strona 2

Fragment notatki:


PR 7 Obiekt sponsoringu przedsięwzięcie (koncert/festiwal)
instytucje: muzeum, filharmonia/etc
osoba fizyczna/sportowcy/etc stypendyści Dziedziny najczęściej sponsorowane:
sport (ze względu na największą medialność) twarda dziedzina kultura i sztuka (również ze względu na medialność) miękka dziedzina wystawy: komercyjne, techniczne, naukowe, ekspozycje muzealne, etc ochrona zdrowia: sponsorowanie szpitala, akcji, kampanii społecznej, propagowanie wizyt kontrolnych u lekarza,etc książki i wydawnictwa: np. prace naukowe z fizyki teoretycznej:) wydawnictwa ważne, ale nie mogące liczyć na to, że 'na siebie zarobią' Książki są czasem sponsorowane przez wydające je wydawnictwa
edukacja i szkolnictwo szkoły/uniwersytety/etc stypendia dla młodzieży uczącej się/blablabla (w USA pomimo tego, że wszystkie szkoły są płatne to jedynie 17% uczących się płaci za naukę) 25% budżetu uczelni w USA to stypendia. Reszta środków pochodzi od sponsorów, z majątku szkoły (przekazywanych przez umierających absolwentów) ogromna większość z tych pieniędzy bierze się z badań robionych dla sfery biznesowej. Organizacje i akcje charytatywne nagrody profesjonalne, za osiągnięcia w sztuce, biznesie, etc wyprawy (ang expeditions) są one organizowane przez media, które potem dokładnie śledzą owe wnikliwie w/w wyprawy. Pod tym kryje się sponsorowanie 'naukę'. Nauki jako takiej się nie sponsoruje ponieważ, jest ona towarem. Ostatnimi czasu największych odkryć nie dokonuje się na uniwerkach tylko w laboratoriach różnych korporacji (czyżby spiskowa teoria dziejów?:) sponsoring przedsięwzięć lokalnych (święta etc) LOBBYING jest to technika starsza od samej dziedziny Public Relations. (nazwa pochodzi od Lobby, długi korytarz w parlamencie brytyjskim) a samm lobbying był „urabianiem” deputowanych żeby poparli jakąś decyzje/etc. „Działanie mające na celu właściwe usytuowanie organizacji w wymiarze zawodowym społecznych etc „
„Tworzenie poparcia i wywieranie presji „ wywieranie wpływu na decydentów/podmioty decyzyjne. W celu uzyskania 'odpowiedniej decyzji'
narzędziem lobbingu jest informacja. Istota lobbingu polega na dostarczaniu decydentowi określonych(odpowiednich) informacji i argumentów perswazyjnych. Dzięki czemu decydent prawdopodobnie podejmie decyzje zgodną z wykładnią org. Albo NIE podejmie decyzji, godzącej w interesy organizacji Etyka odgrywa ważną rolę w lobbyingu należy pogodzić się z tym, że decydent rozpatruje dostarczone mu informacje pod kontem ich merytoryki. (utopia a jakże ;)

(…)

… działalności)
odpowiednie przesłanie kampanii (ważne jest dla każdej formy lobbyingu) przesłanie musi sie mieścić w misji decydenta. Decydent musi sprawić by decydent wyszedł na osobę, która podejmuje decyzje pro publico bono. Szukać poparcia poza naszą grupą nacisku. Sama grupa nacisku powinna być 'za kulisami' nie powinniśmy być widoczni. Na pierwszą linie zostają wystawione podmioty, których działalność…
… moment 'zawahania' wtedy jest on najbardziej podatny na argumenty. Najtrudniej jest zmienić decyzje, która została już podjęta, aczkolwiek jest to wykonalne, wystarczy, że zmieni sie decydent :) (AWS zakaz reklamy piwa, SLD zniesienie zakazu, lobbowały kluby sportowe) starać się być wiarygodnym (chodzi IMO o wizerunek a nie o etykę)
wykorzystywać zasadę autorytetu
pozostawać w cieniu, tak aby decydent…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz