Wykład - 4 sytemy w polityce zagranicznej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 399
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - 4 sytemy w polityce zagranicznej - strona 1 Wykład - 4 sytemy w polityce zagranicznej - strona 2 Wykład - 4 sytemy w polityce zagranicznej - strona 3

Fragment notatki:

4 sytemy w polityce zagranicznej:
1. bierność - dany system / państwo przyjmuje impulsy z zewn. i godzi się z mini;
kreatywne przetwarzanie polit. zewn. i wew. aby wszystko było dostosowane;
dane państwo uznaje, że jego syt. jest dobra i nie wykazuje aktywności, utrzymuje to co ma i wpływa na otoczenie tylko wtedy by aby utrzymać dobrą syt.;
agresywna polit. zagraniczna, kształtowanie polit. zagranicznej wg. wł. np. w USA ścierają się dwie tendencje agresywnej polit. zagranicznej aby wzmocnić swoją pozycję a z drugiej strony izolacja gdy są w dobrej sytuacji i nie należy się mieszać.
Próżnia socjologiczna - brak identyfikacji społ. na poziomie mezostruktur ( była tylko na poziomie rodziny i narodu)
Okres realnego socjalizmu - Identyfikacja na poziomie narodu→ naród przeciwstawiony państwu.
Nacjonalizm defensywny - obrona przed narzucanym z zewn. internacjonalizmem komunistycznym /obrona tożsamości kulturowej, narodowej/;
Amoralny familizm - dobro rodziny jest uznane za największą wartość. Możliwe jest niemoralne postępowanie aby zapewnić rodzinie dobra materialne. Cel uświęca środki. Najważniejszy cel aby pomóc rodzinie, zapewnić jej godny byt. Kwestie czysto moralne są pomijane;
Dymorfizm społeczny /dualizm etyczny/ - w zależności od tego kto jest naszym partnerem to nakładamy różne normy moralne /czy państwo czy os. prywatna/;
Wyuczona bezradność - Państwo zapewniało wszystko...
Postawy egalitarne /równościowe/ - równość, równi i równiejsi... elity ukrywały zamożność.
Kolektywizm - nie kolektywizm pracowniczy w rozumieniu państwa. Związki zawodowe, grupowe demonstracje. Z zakładu pracy można coś wynieść za przyzwoleniem kogoś innego.
dwie podst. matryce podziałów społ. kt. przetrwały do dziś:
 MY /kolektyw w postaci społ./ i ONI /władza/ - był to podział o wymiarze etycznym. Wartości „ONYCH” są wartościami złymi, godnymi potępienia.;
 SWOI i OBCY - istniał w okresie realnego socjalizmu. Dotyczył małych gr. społ. Rodzina i kręgi koleżeńskie to byli SWOI lecz inna rodzina to OBCY - trzeba było z nimi walczyć.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz