Wykad (3) Słowo drukowane odwołuje się do sfery poznawczej/intelektualnej naszej osobowości

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 511
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykad  (3) Słowo drukowane odwołuje się do sfery poznawczej/intelektualnej naszej osobowości - strona 1 Wykad  (3) Słowo drukowane odwołuje się do sfery poznawczej/intelektualnej naszej osobowości - strona 2 Wykad  (3) Słowo drukowane odwołuje się do sfery poznawczej/intelektualnej naszej osobowości - strona 3

Fragment notatki:


PR 5-11-2007
Słowo drukowane/pisane/what-so-ever
Słowo drukowane odwołuje się do sfery poznawczej/intelektualnej naszej osobowości
Zalety: Ograniczenia czaso-przestrzenne nie istnieją, można zapoznawać się z komunikatem w dowolnym momencie.
Ilość kontaktów - wiele osób może czytać ten sam komunikat komunikat drukowany jest niezmienny. Dwa rodzaje technik druku 1)materiały drukowane dla kontaktu z mediami - news release - komunikat medialny (informacja o czymś co się zdarzyło) forma papierowa, forma elektroniczna. Objętość NR nie powinna przekraczać jednej strony. W przypadku sytuacji kryzysowej, może to być więcej stron (np. Constar, pijany prezes, etc) zazwyczaj jest to pół strony wpierw zasadnicze fakty headline (bold) to co MUSI się znaleźć w komunikacie. Atrakcyjne sformułowanie - komunikatywne nadawca musi być identyfikowalny kontakt pod, którym można zdobyć więcej informacji tekst powinien być bardzo bliski -wyglądu- publikacji, zwiększa to szanse na to, iż zostanie zamieszczony w formie niezmienionej, poza tym mając do wyboru 2 informacje , jedną łatwą drugą do przeróbek, dziennikarz wybierze tą łatwą ( o ile będą zbliżone pod innymi względami) komunikat prasowy. Materiałów do komunikatu powinna być odpowiednia ilość, (nie za dużo, nie za mało) z materiałów musimy wyselekcjonować max 3-4 strony. Im mniej konkretnych informacji tym większa szansa na to, że komunikat się pojawi. Jeśli przygotujemy 'gotowca' istnieje duża szansa na to, że komunikat pojawi się w formie niemalże niezmienionej. Jeśli artykuł jest sponsorowany - istnieje ryzyko, że zostanie on potraktowany jak 'reklama'
Warto zadbać o dobre relacje z mediami- tekst może sie ukazać na stronach „czytanych” biogram - tekst o osobie, zwięzłe przedstawienie osoby zatrudnionej/etc organizacji, np. Gdy zmieni się prezes. Suche fakty + coś co 'zmiękcza' przekaz i 'zbliża' przedstawianą osobę do czytelnika case study - zwięzły opis przedsięwzięcia naszej organizacji - w formie gotowej do druku, często zamawia się to u dziennikarzy, którzy NIEpodpisują się własnymi nazwiskami
wywiad prasowy - przeważnie jest on efektem pracy organizacji/urabiania organizacji/etc Jeśli dziennikarz przyśle pytania drogą mailową, odpowiada się tą samą drogą, przeważnie zamiast osoby 'pytanej' odpowiedzi układa PR-owiec. ( w PR niewiele rzeczy zostawia się przypadkowi- wtręt off-topicowy) oświadczenie prasowe - dokument mający umocowanie w prawie prasowym dwie przyczyny używania oświadczeń prasowych ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz