Wizerunek pracownika biurowego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 2562
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wizerunek pracownika biurowego - strona 1 Wizerunek pracownika biurowego - strona 2

Fragment notatki:

Wizerunek pracownika biurowego Wygląd zewnętrzny sekretarki odgrywa pierwszoplanową rolę w tworzeniu wizerunku
firmy. Sekretarka jest tzw. „osobą pierwszego kontaktu”, z którą spotyka się każdy, kto
przychodzi do firmy. Tutaj więc powstaje efekt „pierwszego wrażenia”, które ma ogromny
wpływ na postrzeganie firmy i jest bardzo trudne do zmiany.
Wygląd zewnętrzny jest jednym z elementów wizerunku sekretarki, na który składają się:
Ü ubiór - sprawdza się to, co zawsze wygląda dobrze, nawet po ośmiu godzinach siedzenia;
a mianowicie porządny, z dobrego materiału, świetnie uszyty kostium, niegniotące się
spódnice i eleganckie spodnie; nie nadają się dżinsy, legginsy i zbyt krótkie spódniczki;
ÛÜ kolory - mają duży wpływ na estetyczny wygląd garderoby, sekretarka powinna
orientować się, jakie kolory proponuje moda, ale powinna też wiedzieć, w jakich kolorach
jest jej do twarzy i czy pasują do jej figury;
ÛÜ makijaż - odpowiednio zrobiony nie tylko upiększa twarz, ale i umożliwia ukrycie
wrodzonych wad; powinien być uzależniony od pory dnia i okoliczności;
ÛÜ biżuteria - ozdoby nadają ubiorowi estetyczny wygląd, jednak nie ich ilość, ale
odpowiedni dobór jest czynnikiem decydującym; ozdoby muszą pasować do stroju, ale być
dyskretne
- nadmiar ozdób świadczy bowiem o złym smaku;
ÛÜ fryzura - włosy powinny być zawsze zadbane, świeże, starannie utrzymane i dobrze
uczesane; sposób ułożenia włosów zależy w dużym stopniu od kształtu twarzy.
Sekretarka swój wygląd zewnętrzny powinna dostosować do atmosfery panującej
w firmie oraz warunków pracy, które wymagają długiego siedzenia. Stąd też ubiór sekretarki
winien być dopasowany do pełnionej funkcji i wyrażać z jednej strony zawodową skromność,
a z drugiej - czystość, świeżość i zadbanie, dające przyjemny, estetyczny wygląd.
Niektóre firmy dokładnie określają, jaki strój obowiązuje w godzinach pracy, ustalają
przepisową długość spódnicy i kolor rajstop. Większość jednak pozostawia sekretarce
swobodę, licząc na jej własny dobry smak i wyczucie.
Sekretarka zajmuje reprezentacyjne stanowisko, utrzymuje liczne kontakty z ludźmi. Jej
postępowanie stanowi podstawę do sformułowania sądu o instytucji. Brak kompetencji,
opryskliwość, obojętność nastrajają niekorzystnie klienta czy interesanta. Dlatego też praca


(…)

… sekretarki, na który składają się:
ubiór - sprawdza się to, co zawsze wygląda dobrze, nawet po ośmiu godzinach siedzenia;
a mianowicie porządny, z dobrego materiału, świetnie uszyty kostium, niegniotące się
spódnice i eleganckie spodnie; nie nadają się dżinsy, legginsy i zbyt krótkie spódniczki;
kolory - mają duży wpływ na estetyczny wygląd garderoby, sekretarka powinna
orientować się, jakie kolory proponuje moda, ale powinna też wiedzieć, w jakich kolorach
jest jej do twarzy i czy pasują do jej figury;
makijaż - odpowiednio zrobiony nie tylko upiększa twarz, ale i umożliwia ukrycie
wrodzonych wad; powinien być uzależniony od pory dnia i okoliczności;
biżuteria - ozdoby nadają ubiorowi estetyczny wygląd, jednak nie ich ilość, ale
odpowiedni dobór jest czynnikiem decydującym; ozdoby muszą pasować…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz