Fragment notatki:
doc.
Notatka to Biznesowy Sawuare Viwre i zawiera takie informacje, jak: menedżer z klasą, komunikowanie się, autoprezentacja, oficjalne przemówienia, mowa mniej oficjalna – (potoczna), umiejętne słuchanie,
relacja dyrektor – pracownik, skuteczne uczenie się z kilku źródeł informacji, rozmowa kwalifikacyjna, savoir vivre w biznesie, kontakt z cudzoziemcami, lider transformacyjny, etykieta kontaktów, spotkań biznesowych w konferencjach i różnych kontaktach społecznych, goście,
zakończenie.
Biznesowy Sawuare Viwre
Wstęp
Zawarte w niniejszym wypracowaniu informacje i przykłady pomogą nam zaznajomić się z sposobami przyjmowania gości, zachowania się przy stole tak w czasie zebrań służbowych jak i w czasie posiłków. To także przykłady z przyjmowania interesantów oraz innych sytuacji z napotykanych w życiu codziennym oraz zawodowym.
Tak jak wszelkie procesy społeczne - reguły savoir vivre podlega nieustannym przemianom. Emancypacja kobiet, rozwój gospodarczy, otwarcie granic, nowe techniki komunikacji - wszystko to ma znaczący wpływ na kształtowanie zasad dobrego wychowania. Dobre maniery są konieczne na co dzień i często decydują o sukcesie w życiu prywatnym i zawodowym.
Niniejsza praca zawiera podstawowe zasady zachowania się w świecie biznesu. Mam nadzieję, że informacje zawarte w pracy pomogą nam wyjść zwycięsko z niejednej życiowej rozterki. 1.Menedżer z klasą
Menedżer - to modne ostatnio słowo określające nam człowieka mającego pewną pozycję społeczną. Jest on pracownikiem pierwszej rangi, odpowiada za działalność przedsiębiorstwa i jego organizację, jakość produkcji, stan maszyn i urządzeń, dobór i doskonalenie pracowników mu podległych. Ponosi też dużą odpowiedzialność z racji zajmowanego stanowiska, ale również korzysta z szerszych uprawnień.
Od szefa wymaga się przede wszystkim wysokich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, przedsiębiorczości i zdolności organizacyjnych.
Oprócz wykonywanych rozlicznych ról menedżer musi mieć także umiejętności umożliwiające mu sukces:
techniczne - odnoszące się do konkretnych wymagań operacyjnych danej organizacji - są to umiejętności posługiwania się narzędziami, metodami i technologią w określonej specjalności, niezbędne do właściwego wykonywania pracy. Jest to potrzebne do tego, aby sprawnie realizować plany danej organizacji,
koncepcyjne - to umysłowa zdolność koordynacji wszystkich interesów firmy, czyli analizowanie, interpretowanie i rozwiązywanie problemów.
Zależą one od zdolności myślenia abstrakcyjnego, umożliwiają dostrzeganie wzajemnych związków między różnymi czynnikami danej sytuacji tak, aby podjęte przez niego działania najlepiej służyły interesom danej organizacji,
interpersonalne (społeczne) - to umiejętność współpracy z innymi ludźmi, rozumienia ich i motywowania. Są to jedne z ważniejszych umiejętności, dzięki nim menedżer łatwo nawiąże kontakty ze swoimi podwładnymi, co usprawnia działanie firmy,
diagnostyczne i analityczne - umożliwiają analizę sytuacji, rozpoznanie zaistniałego problemu, postawienie właściwej diagnozy i w końcu znalezienie odpowiedniego rozwiązania. Rozwiązanie problemu wymaga rozłożenia go na składniki i określenia współzależności. Wymaga również całościowego spojrzenia i uwzględnienia jego wpływu na organizację i jej otoczenie.
(…)
… nie podaje się żadnych napojów alkoholowych, do przystawek najbardziej pasują wina wytrawne lub wódka, do ryb i dań z jaj - białe wino wytrawne, do kawioru - wódka i szampan, do potraw z grzybów - czerwone wino wytrawne, do mięsa - czerwone wino wytrawne, do deseru - szampan, miód pitny, portwajn, węgierski tokaj, portugalska madera oraz inne wina słodkie lub półsłodkie, do kawy - koniak, winiak, likiery…
…" rozmowami telefonicznymi jest najmniejsze.
Jeżeli w pracy zepsuje się kserokopiarka lub inne urządzenie to nie należy stwierdzić ponuro: "O problem" i uważać, że nasz wkład w tę kwestię został właśnie wyczerpany. Powinno się do niej podejść konstruktywnie. Oznacza to, że klientowi, który zażyczył sobie kopii ksero nie odpowiadamy "Mamy problem, ksero nie działa", lecz z uśmiechem podchodzimy do jego prośby…
… ma jeszcze większe znaczenie.
Na większość spotkań z wysoko postawionymi osobistościami mężczyźni powinni założyć ciemny garnitur, stonowany krawat i ciemne skarpetki.
Panie zajmujące się interesami w większości miejsc na świecie mogą wybierać między elegancką sukienką, kostiumem lub żakietem z odpowiednio dobraną spódnicą.
2.3 Punktualność
W Niemczech, Szwajcarii, Holandii i innych krajach, w których przywiązuje…
… nieporozumień mogących zaważyć na postrzeganiu firmy przez klienta.
2.7.1 Umówiony interesant
Po wejściu interesanta sekretarka przestaje pisać na maszynie, odkłada długopis lub stara się szybko skończyć prowadzoną rozmowę telefoniczną i spoglądając na przybyłą osobę uprzejmym głosem zapytuje " Czym mogę służyć?". Po ustaleniu nazwiska interesanta lub zapowiedzianego klienta, prosi o zajęcie miejsca, następnie…
… i podają sobie ręce, przy czym egzemplarze umowy podaje się prawą ręką, a odbiera lewą. Po złożeniu podpisu i wymianie zawartych umów, wygłasza się krótkie przemówienie.
Jak zawsze pierwszy zabiera głos gospodarz. W tym czasie na tacach wnoszone są kieliszki napełnione szampanem, winem musującym lub białym winem wytrawnym.
Jako pierwsi kieliszki biorą gość i gospodarz - osoby podpisujące umowę, następnie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)